بانوی حافظ قرآن از روستای شناس بندرلنگه
پدرش روشن دل و اولین حافظ قرآن در بندرشناس بود. مرحوم عبدالکریم رحمانی پدر خانم بدریه رحمانی که امام جماعت مسجد نیز بود،اولین ملای مکتب خانه شناس بود. برای اشنایی بیشتر با خانم بدریه رحمانی به سراغ ایشان رفتیم و با ایشان به گفتگو نشستیم.
  • کد خبر: ۱۹۹
  • | تعداد بازدید: ۱۳۲۴
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸


روستا بندر شناس جزء بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه است. مردان و زنان نجیبی که در تقوا و اعتقاد به معنویات زبانزد مردم منطقه اند. این روستای توسعه یافته ، در بعد فرهنگی و آموزش همواره پیشگام بوده است ،دانشجویان ،دانش آموزان و علمای دلسوز و مسوولین وظیفه شناسی دارد که فرهنگ ناب خود را همواره حفظ نموده اند. تنها 9زن حافظ قرآن در این روستا خود نشان از عمق باور مردم فرهیخته شناس به کلام وحی دارد. بدریه رحمانی از جمله حفاظی است که در سن قریب به 60سالگی کلام الله مجید را حفظ نموده است.

پدرش روشن دل و اولین حافظ قرآن در بندرشناس بود. مرحوم عبدالکریم رحمانی پدر خانم بدریه رحمانی که امام جماعت مسجد نیز بود،اولین ملای مکتب خانه شناس بود. برای اشنایی بیشتر با خانم بدریه رحمانی به سراغ ایشان رفتیم و با ایشان به گفتگو نشستیم.

1-لطفا خودتان را برای خوانندگان ماهنامه مروارید مهر بیشتر معرفی کنید.

اینجانب بدریه رحمانی فرزند عبدالکریم همسر آقای مبارک مبارکیان و اهل روستای شناس می باشم.

2-اینکه یک بانوی اهل روستای شناس بندرلنگه توانسته حافظ کل قرآن کریم شود ، برای همگان خوشحال کننده بود. بفرمایید چه عاملی باعث شد شما علاقمند به حفظ قرآن بشوید؟

در شروع کار موقعی که تحت مدیریت پدرم و مربی گری مرحومه سمیه مکاریان کلاسهای حفظ در مکتبخانه برای اولین بار در روستا برگزار شد ، شروع به حفظ کردن نمودم که در ان مدت ۱۰ جز حفظ کردم و انگیزه حفظ قران در ان مدت در من ایجاد شد .

بعدا بر اثر تشویق خانم آمنه احمد پور و انگیزه ای که در من ایجاد کرد که میتوانم قران را حفظ کنم و حفظ کردن را ادامه دهم .

3-چه مدتی طول کشید شما قرآن را حفظ کنید ؟ آیا زیر نظر مربی خاصی بودید یا خودتان تلاش کردید؟

در مسجد جامع کلاسهای حفظ برگزار میشد و من ادامه حفظم را انجا انجام دادم و تا پایان حفظ در مسجد جامع حفظ قران را بصورت کامل حفظ نمودم. حفظ قران زیر نظر خانم مریم شناسی بود که از ایشان تشکر می نمایم.

4-شما چند سال سن دارید و دارای چند فرزند هستید؟ و دورانی که مشغول حفظ بودید چگونه فرزندان و خانه را مدیریت می نمودید؟

من 59سال سن دارم و دارای

2فرزند دختر و 2 فرزند پسر که همه آنها متاهلند . حفظ قرآن تاثیری در کارهای خانه نداشت چون صبح زود از خواب بیدار میشدم و میخواندم و بعضی وقتها شب تا دیر وقت می خواندم و کارهای خانه را انجام میدادم و عروسم و دخترهایم در کارهای خانه کمکم میکردند.

قبل از اینکه شروع به حفظ کنم روزی یک یا دو جز میخواندم ولی الان روزی ۳تا ۵ جز میخوانم الحمدلله از هدفی که تعیین کردم و به ان رسیدم خوشحالم

در جوانی همیشه میخاستم پیش پدرم که حافظ بود بخوانم ولی هیچوقت عملیش نکردم

5-حفظ قرآن چه تاثیری بر روحیه شخصی و روند زندگی شما داشته است و چه توصیه ای به جوانان در خصوص قرآن دارید؟

با اینکه حافظم سعی میکنم خیلی موقع ها به این مورد توجه کنم و کنترل بیشتری بر اخلاق و رفتار خودم در جمع داشته باشم.

توصیه ام به جوانان اینست که حفظ قرآن که دشواری نیست و از اهدافی که در زندگی دنبال می نمایند ناامید نشوند.

از اینکه در این گفتگو با ماهنامه مروارید مهر شرکت نمودید متشکریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۴
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
United States
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
۰
۰
ماشاالله وموفق باشندخانم رحمانی
خدا رحمت کند اولین معلم تان