مدیر مسوول
  • کد خبر: ۲۱۱
  • | تعداد بازدید: ۵۳۳
  • ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳


پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ لازم بود شکل نظام سیاسی مشخص و مردم به نظامی که از انقلاب اسلامی بر آمده بود قانونا رای دهند.

علاوه بر مشروعیت انقلابی و مردمی لازم بود جمهوری اسلامی با اصول حقوق اساسی تطبیق و با آرای مردم تثبیت گردد.

لذا به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه همه پرسی قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار و ۹۸ و دو دهم درصد واجدین شرایط مشارکت در همه پرسی به جمهوری اسلامی آری گفتند..

در ۱۲ فروردین مردم ایران نشان دادند جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است که با الهام از تعالیم دین مبین اسلام الگوی جدیدی ارائه می‌دهد و قوانین آن بر اساس موازین اسلامی تدوین می گردد. امام خمینی رحمة الله علیه از همان آغاز تاکید فراوانی به جمهوری اسلامی(( نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر)) داشتند . .لذا پیش نویس قانون اساسی توسط حقوقدانان و علمای اسلامی وقت تهیه و همه‌پرسی قانون اساسی نیز همانند شکل نظام سیاسی در روز ۱۱ و ۱۲ آذر ماه ۱۳۵۸ برگزار شد که با رای قریب به اتفاق ۹۸ و ۲ دهم درصد ملت ایران نیز به تصویب رسید. پس از توفیقات مردم در به دست آوردن نظام اسلامی وقایع مهمی از جمله جنگ تحمیلی بر ملت ایران بار گردید که رشادت رزمندگان جان برکف هشت سال دفاع مقدس باعث گردید که ملت ایران ضمن تقدیم شهدای گرانقدری از این آزمون سربلند بر آمده باشند.پس از رحلت امام خمینی رحمة الله علیه زعامت انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان رهبری به حضرت آیت الله خامنه ای سپرده شد که تا امروز با هدایت داهیانه خود توانسته اند کشتی انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانند.

در پایان سالروز فرارسیدن و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را تبریک می گوییم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: