یوسف دیوانی
تقریبا از همان روزهای نخست تعیین شدن کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 ، ایده مشارکت کشورمان از طریق جزیره کیش در جام جهانی مطرح شد. این ایده در کشور طرفدارانی دارد که تعدادشان هم کم نیست و برای هرمزگانی ها هم یک اتفاق بی نظیری است که در همسایگی آنها رخ می دهد. اگر در استانشان به نحوی نقش همکاری در این رخدادجهانی رقم بخورد بی شک در شناخت کیش و هرمزگان و بندرلنگه تاثیر بسزائی دارد.. نگارنده این موضوع را رصد نموده و آخرین مصاحبه مدیرعامل منطقه آزاد کیش که از طریق اخبار سراسری ساعت 14 پخش شد بهانه ای برای نگارش این مقاله گردید.
  • کد خبر: ۵۷۲
  • | تعداد بازدید: ۲۶۴۷
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱

مروارید مهرانلاین گزارش می دهد:کیش در جنوبی ترین استان هرمزگان و از توابع شهرستان بندر لنگه می‌باشد فاصله زمانی بین جزیره کیش و شهر دوحه قطر با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه است.
 حال با توجه به اینکه شهر کیش یکی از شهرهای زیبا ، توریستی و نسبتاً مجهزی  است و همچنین برای ورود به کیش نیاز به ویزا نیست ، اگر ما بتوانیم با توافق با میزبان اصلی جام جهانی بخشی از تماشاگران فوتبال را میزبانی کنیم ،برای آینده جزیره کیش و همچنین وضعیت گردشگری کشورمان و صنعت توریسم گامی بلند برداریم.
جام جهانی فوتبال از ۳۰ آبان ۱۴۰۱در دوحه قطر برگزار می شود. گفته می شود چنانچه تماشاگری در کیش اقامت نماید هزینه اقامت در هتل های کیش و همچنین هزینه های جانبی دیگر از جمله غذا برای او تا یک چهارم تقلیل می یابد و از این حیث برای کسانی که هزینه اقامت و غذا در هتل های گران قیمت دوحه قطر را ندارند کیش بهترین فرصت برای آنهاست.

 اخیراً رئیس سازمان منطقه کیش در گفتگو با شبکه یک سیما گفته است با توجه به اینکه قطر کشوری کوچکی است این کشور ظرفیت چندانی برای میزبانی از مهمانان این رویداد ورزشی ندارد
وی با اشاره به تشکیل ستاد جام جهانی در کیش از ماه‌ها پیش افزود:

 جزیره کیش با در اختیار داشتن تمام بسترهای لازم آمادگی میزبانی مهمانان را در جام جهانی دارد.
 آهنگران با تاکید بر اهمیت توجه به دیپلماسی ورزش گفت وزارت های ورزش امور خارجه میراث فرهنگی و گردشگری باید هم هنگام و فعال شده تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ۶۰ هتل ( چهار و پنج ستاره) در کیش نام برد و با اشاره به ظرفیتهای تفریحات و ورزشهای دریایی کیش ادامه داد:
 در جزیره حتی امکان برقراری راه آبی با قطر وجود دارد و تنها ۶ ساعت فاصله دریایی بین دو منطقه وجود دارد که با بهره گیری از کشتی های کروز می‌توان به گردشگران و تماشاچی های مسابقات خدمات مناسبی را ارائه داد.
 وی همچنین از امتیاز روادید در منطقه آزاد کیش نام برد و گفت از این ظرفیت نیز باید بیشترین استفاده را کرد.

 آهنگران با اشاره به وجود بیمارستان فوق تخصصی کیش از افتتاح بیمارستان  توریسم سلامت با ارائه لحاظ هندلینگ ۳۳۰۰ اتاق و حدود ۱۲ هزار و ۹۷ در کیش در اختیار داریم .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد هیچ در پایان گفت بسیاری از ضعف های میزبانی کشور قطر در کیش قابل جبران است و می توانیم سهم خود را از این رویداد جهانی بگیریم
جام جهانی ۲۰۲۲ قرار است به میزبانی قطر برگزار شود و جزیره کیش تلاش دارد تا به واسطه نزدیک بودن با محل مسابقات پذیرایی اردوهای تدارکاتی تیم های شرکت کننده و همچنین حضور گردشگران و طرفداران فوتبال از ترا سر جهان در جزیره باشد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: