یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۵۹۳
  • | تعداد بازدید: ۳۳۱۳
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
هرمزگان سرزمینی امن و آرام برای اقشار مختلف کشور ایران اسلامی از قدیم الایام بوده و هست.

 ذات جغرافیایی و بندری بودن اکثر شهرهای مهم استان باعث گردیده هموطنان زیادی از جای‌جای کشور برای کار و زندگی در این استان سکنی گزینند.
 در کنار این همزیستی غیر بومی های عزیز با هرمزگان مهربان، دو قشر بزرگ شیعه و سنی به قدمت تاریخی این استان و کشور درکنارهم زیسته و باهم برابر و برادرند.
 در مدت بیش از ۴ دهه ای که از  پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، نظام و انقلاب  اسلامی تلاش بیشتر و گسترده تری برای وحدت به کار بسته و سالیانه همایش ها و جلسات و  هم نشینی ها و تعاملات بسیار سازنده ای برگزار می شود که در استان ما هرمزگان به صورت ویژه این تعاملات همواره برقرار بوده است .
در هفته شکوهمند وحدت مراسم های مختلف در تمامی نقاط استان با حضور مشترک توده ای سنی و شیعه برگزار می‌شود.
 در مرکز استان جلسات و همنشینی های متعددی با میزبانی نماینده ولی فقیه در استان، دولت و سایر نهادهای دیگر برگزار می شود .
در ماه مبارک رمضان نیز نماینده محترم ولی فقیه یک شب میزبان تمامی علما نخبگان و برجستگان استان اعم از شیعه و سنی است. خوشبختانه این نشستهای الفت آفرین در طول تاریخ انقلاب اسلامی  ثابت و مستمر بوده است و نتایج بسیار مبارکی  را به دست آورده است که نه تنها الگویی برای کشور ،بلکه برای تمامی کشورهایی که فرقه های مختلف در آن زندگی می کنند می باشد .
علما و نخبگان اهل سنت در استان در کنار علما و نخبگان شیعه و دستگاههای   اجرایی و نظارتی جهت برقراری امنیت همواره پای کار بودند و برای آرامش ایجاد بسترهای اجتماعی و اقتصادی تا جای امکان همراه و همکاری نموده اند.
بی شک امنیت و شکوفائی مرهون وحدتی است که مردم همیشه در صحنه هرمزگان رقم زده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مرضیه محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
۰
۰
هرچه تعاملات ونشست های تقریب بیشتر باشدوحدت و یکپارچگی در میان مذاهب گسترش پیدا میکند ،وشاهدبرابری وبرادری در اجتماع خواهیم بود.