دو دیدار آینده ایران مقابل کره جنوبی و لبنان در مسیر جام جهانی نه تنها تشریفاتی نیست بلکه خیلی هم می‌تواند حیاتی باشد....
  • کد خبر: ۶۰۹
  • | تعداد بازدید: ۳۹۷۲
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

تیم ملی فوتبال کشورمان با ادامه روند پیروزی‌های خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از شانس بالایی برای قرار گرفتن در سید دوم برخوردار خواهد شد، با این تفاسیر بازی‌های پیش روی ملی‌پوشان برخلاف تصور اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

جام جهانی قطر

به گزارش مروارید مهر انلاین ، تیم ملی فوتبال ایران هفته گذشته با پیروزی مقابل عراق سریع‌ترین صعود خود به جام جهانی را در تاریخ رقم زد، پیروزی شب گذشته شاگردان دراگان اسکوچیچ مقابل امارات نیز نشان داد که کادر فنی پس از موفقیت در ماموریت نخست تیم ملی که صعود به جام جهانی قطر بود حالا به طور جدی به فکر ماموریت بعدی ملی‌پوشان یعنی از صعود از گروه در جام جهانی که یکی از حسرت‌های چندین ساله فوتبال ایران است، افتاده‌اند.

ایلنا در این خصوص گزارش داد تاریخ قرعه‌کشی جام جهانی قطر دوازدهم فروردین ۱۴۰۱ و در دوحه است و تیم‌ها در این مراسم حریفان خود را در این رقابت‌ها می‌شناسند. مبنای این قرعه کشی و قرار گرفتن تیم‌ها در گلدان‌های مختلف همچنان آخرین رنکینگ فیفا در آن مقطع است و تیم‌ها در چهار گلدان ۸ تیمی قرار می‌گیرند که به اصطلاح به آن سید بندی گفته می‌شود. هرچقدر تیمی در سید بالاتری قرار بگیرد با توجه به اینکه با تیم‌های آن سید برخورد نخواهد داشت، احتمالاً به قرعه‌ راحت‌تری بر می‌خورد و این همان شانس ویژه ایران است تا در بهترین شرایط در جام جهانی به میدان برود و راهی دور حذفی شود.

در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی با توجه به جایگاه کنونی خود تا این لحظه در سید سوم قرار دارد ولی شانس این را دارد تا به سید دوم قرعه کشی راه پیدا کند و در آن صورت اوضاع می‌تواند خیلی متفاوت باشد.

شاگردان اسکوچیچ در حال حاضر در رتبه ۲۱ جهان قرار دارند که قاعدتا در بین ۱۶ تیم اول دنیا نیستند و جایگاهشان در سید سوم است ولی عدم صعود برخی از تیم‌های بالاتر از ایران و همچنین بالا رفتن جایگاه ایران در چند ماه باقی مانده تا روز قرعه کشی این شانس را برای شاگردان اسکوچیچ ایجاد می‌کند تا یک سید بالاتر قرار بگیرند.

تا روز ۹ فروردین ۱۴۰۱ چهره ۳۰ تیم حاضر در جام جهانی مشخص شده و در روز جمعه ۱۲ فروردین مراسم قرعه‌کشی تیم‌ها در قطر برگزار می‌شود. خرداد ۱۴۰۱ دو بازی پلی‌آف در قطر به انجام می‌رسد.

در حال حاضر ۱۵ تیم به جام جهانی صعود کردند که از این تعداد، ۱۲ تیم بالاتر از ایران هستند و با در نظر گرفتن قطر، فقط دو تیم دیگر برای پر شدن سهمیه سید دوم باقی مانده و سایر تیم‌ها راهی سید سوم و چهارم می‌شوند.

شرایط سید بندی احتمالی

سید اول:

قطر(۴۸) - بلژیک(۱) – برزیل(۲) – فرانسه(۳) – انگلیس(۴) – آرژانتین(۵) – اسپانیا(۷) – ایتالیا(۶) یا پرتغال(۸)

سید دوم:

دانمارک(۹) – هلند(۱۰) - آلمان(۱۲) – سوییس(۱۳) – کرواسی (۱۵) – آمریکا (۱۱) – مکزیک (۱۴) – ایران(۲۱)

سید سوم:

صربستان (۲۳)- ...

سید چهارم:

...

رنکینگ جهانی تا این لحظه

اسکوچیچ به حسرت تاریخی پایان می‌دهد؟ | نتایج ۲ بازی ایران سرنوشت‌ساز شد

تیم‌های راه یافته به جام جهانی قطر تا کنون

اسکوچیچ به حسرت تاریخی پایان می‌دهد؟ | نتایج ۲ بازی ایران سرنوشت‌ساز شد

در چه صورتی ایران در سید دو قرار می‌گیرد؟

تیم ملی ایران فقط در شرایطی که از بین ایتالیا، پرتغال، آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال، فقط یک تیم به جام جهانی صعود کند، می‌تواند در سید دوم قرار بگیرد که اتفاق بعیدی است.

می‌توان قرار گرفتن تیم ملی در سید سوم را متصور شد چرا که از بین تیم‌های اروپایی فقط سه تیم دیگر به جام جهانی صعود می‌کنند که برخی پایین‌تر از ایران هستند و تیم‌هایی مانند اروگوئه در مسیر صعود به مشکل خورده‌اند.

درصورتی که تیم ملی تا ۱۲ فروردین در رنکینگ سقوطی داشته باشد، در سید چهارم قرار می‌گیرد و احتمال رویارویی با تیم‌های قدرتمند افزایش خواهد یافت.

بدین ترتیب دو دیدار آینده ایران مقابل کره جنوبی و لبنان در مسیر جام جهانی نه تنها تشریفاتی نیست بلکه خیلی هم می‌تواند حیاتی باشد.


به نقل از همشهری انلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: