• کد خبر: ۲۶۵
  • | تعداد بازدید: ۵۴۷
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴


یک‌سوم بیماران مبتلا به افسردگی مزمن هستند که پس از مصرف دارو به طور کامل همه علایم افسردگی در آنها از بین می رود. بیشتر مواقع، در ظاهر نشانی از افسردگی باقی نمانده است اما در واقعیت آثار و ته مانده های آن هنوز در بیمار وجود دارد.
برترین ها:
بسیاری از بیمارانی که دچار افسردگی مزمن هستند، به درمان های اولیه با داروهای ضدافسردگی خوب پاسخ می دهند. اما فقط یک‌سوم بیماران مبتلا به افسردگی مزمن هستند که پس از مصرف دارو به طور کامل همه علایم افسردگی در آنها از بین می رود. بیشتر مواقع، در ظاهر نشانی از افسردگی باقی نمانده است اما در واقعیت آثار و ته مانده های آن هنوز در بیمار وجود دارد. این نشانه های پایدار و سمج ممکن است بیمار را در خطر اختلالات رفتاری و رابطه ای قرار دهند و در نتیجه منجر به بازگشت دوباره افسردگی در آنها شود.

تعریف «بهتر شدن»

هنگامی که بیمار دچار افسردگی تحت نظر پزشک داروی ضدافسردگی مصرف می کند، ممکن است در همان ابتدای درمان متوجه بهبود چشمگیر حالت های خود شود و گاهی بیمار و پزشک تصور می کنند که بیمار به طور کامل درمان شده است. اما باید بدانید احتمال بسیاری کمی دارد که همه نشانه های بیماری به یک باره از بین بروند.



بهبود کامل بیمار، هدف نهایی است و شامل از بین رفتن کامل نشانه های افسردگی و ته مانده های بیماری است. منظور، ریشه کن شدن کامل افسردگی است نه فقط نشانه های ظاهری آن. حدود 12 تا 18 درصد بیماران مبتلا به افسردگی مزمن به مرحله بهبود کامل می رسند. به همین دلیل، اصلا عجیب نیست این افراد در طول درمان با نشانه های باقی مانده افسردگی مواجه شوند.

رایج ترین نشانه های باقی ماندن افسردگی

احساس گناه
بی خوابی
اضطراب
از دست دادن علاقه
خستگی
کاهش میل جنسی
کاهش علاقه و مود افسردگی مداوم

مرسوم ترین نشانه های فیزیکی ریشه کن نشده افسردگی

کمردرد
درد ماهیچه ها
درد مفاصل
معده درد


رایج ترین نشانه های کاهش شناخت نیز شامل موارد زیر است:

مشکل داشتن در به یاد آوردن افراد، مکان ها و اتفاق ها
افزایش افکار منفی

هنگامی که یکی از نشانه های مذکور را حتی در طول درمان در خود مشاهده کردید، نباید آنها را نادیده بگیرید. در واقع، بروز نشانه های باقی ماندن بیماری نوعی پیش بینی برای بازگشت دوباره بیماری یا عود کردن دوباره آن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
الهام اژدهاکش
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
۰
۰
سلام ممنون از مطالب خوبتون میشه راجع به راه ها و علائم تشخیص افسردگی هم مطلب بزارین با تشکر...