گزارش از : سامیه سلیمی
  • کد خبر: ۳۱۹
  • | تعداد بازدید: ۱۳۷۳
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
سایت مروارید مهر انلاین گزارش می دهد:

بانو آسیه ملک پور در پاییز ۱۳۳۸ در شهر تاریخی بندرلنگه متولد می شود .همچون دیگر هم سن و سالان و همشهریان دوران تحصیلات مقدماتی ( تا پایان دبیرستان ) را در زادگاهش با همه سختی و فراز و نشیب ها پشت سر می گذارد.

 در روزگاری که از امکانات امروزی خبری نبود، در بین تعصبات رایج و نگاه غصب آلود و عقیده ای که دختران را فقط باید در اندرونی خانه می دید و خانه داری می کردند و تحصیل ممنوع بود، با حمایت مجدانه خواهر بزرگترش این مسیر سخت را طی می کند . با وجود علاقه فراوان به تحصیل در مقطع عالی و دانشگاه ، پایان تحصیلات متوسطه ایشان همراه می شود با انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها. اما همه این ها مانعی برای پیشرفت و موفقیت نمی شود. 

استخدام در آموزش وپرورش

 خبر جذب نیروی انسانی از طریق اموزش و پرورش پخش می شود و ایشان از این فرصت استفاده نموده و نام نویسی می کنند.در روز های اخر سال ۱۳۵۸ به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و دبستان چند پایه ی روستای حمیران در ۲۵ کیلومتری اولین مقر و محل کار و تدریس می شود. بعد از یکسال به بندر کنگ منتقل می شوند و مهر عاشقی را در دبستان قدس کنگ  را از سر می گیرد.
سالها در پایه پنجم مدارس مختلف مشغول تدریس می شود .باهمه پشتکار و علاقه بدون هیچ دوره آموزشی تخصصی بعنوان یکی از برترین معلم های پایه پنجم شناخته می شود و هر ساله درصد قابل توجهی از شاگردانش را موفق از آزمون نهایی به دوره بعد بدرقه می کند. 
در سال ۱۳۶۹ پس از شرکت در آزمون ضمن خدمت رشته آموزش ابتدایی شهر شیراز قبول می شود ، پس از اتمام این دوره مجددا ازمون کارشناسی همان رشته شهر بندرعباس پذیرفته و ادامه تحصیل می دهند. بدلیل شرایط تحصیل و روزهایی که باید در کلاس شرکت می کرد، تدریس در مقطع ابتدایی امکان پذیر نبود بهمین دلیل بخاطر توانمندی و علاقه ای که به درس ریاضی داشتن ،در مدرسه دخترانه فاطمیه مقطع راهنمایی مشغول تدریس می شود. دبیرستان ۱۲ فروردین مدیر دروس می شود و کامپیوتر و کارآفرینی را با شیوه و بیانی شیرین آموزش می دهد و با توجه به تجربه و مطالعه در امر مشاوره هم فعالیت داشت .
اخرین پست اموزش و پرورش ایشان معاونت پیش دانشگاهی بود و در سال ۱۳۸۸ پرونده ای سبز از خود در اموزش و پروش به یادگار می گذارند و به درجه بازنشستگی نائل می شود . 

آسیه ملک پور اولین زن منتخب مردم در شورای شهر بندرلنگه


اما به پایان نامد این دفتر حکایت همچنان باقی. 
 پس از بازنشستگی یک دوره بعنوان نماینده بازنشتگان شهرستان بندر لنگه معرفی می شوند. حرکت اجتماعی و بزرگ ایشان در سال ۱۳۹۰ رقم می خورد. خانم ملک پور به انتخابات دوره ی چهارم شورای شهر بندرلنگه با حمایت فراوان مردم و اعتمادی که طی سال های دراز تدریس و فعالیت در مدارس مختلف شهر بندرلنگه که از جانت مردم کسب کرده بود، بعنوان نخستین زن ، راه می یابد و این حمایت مهر تاییدی بود بر توانمندی و کارامدی وی. 
 در طول دوره شورای چهارم بعنوان عضوی فعال و دلسوز در کنار دیگر همکاران استوار گام برمی داشتند. همچنین بمدت چهار سال بعنوان رییس شورای شهرستان بندرلنگه از طرف نمایندگان شوراها انتخاب شدند و مهم ترین دستاورد ایشان برای بانوان شهرستان بتدرلنگه احداث پارک بانوان بود که امروزه فعال و مورد بهره برداری قرار گرفته است. خانم ملک پور همچنان کار آموزش را ادامه می دهد و تعداد زیادی از فرزندان این شهرستان تحت ارشادات و مشاوره مجموعه فعال گزینه ۲ که تحت مدیریت و امتیاز وی است ، تحصیل می کنند. 

سایت تحلیلی اجتماعی مروارید مهر انلاین برای این بانوی فعال و دلسوز از درگاه خداوند صحت و سربلندی فراوان خواستار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
۰
۰
همیشه سالم وسلامت باشن