گزارش از: سامیه سلیمی در معرفی بنیانگذار اولین دبیرستان دخترانه بندرلنگه در سال47
همچون طوبی آزموده -که در سال ۱۲۸۶ اولین دبیرستان دخترانه تهران را تاسیس کرد- بنیانگذار اولین دبیرستان دخترانه بندر لنگه شد. متولد ۱۳۲۰ شهر آبادان، با اصالتی لنگه ای بدلیل شغل پدر که کارمند شرکت نفت بود تا پایان مقطع دبیرستان در آن جا زندگی می کند و پس از آن روانه تهران می شود.. با هم سرگذشت این بانو و چهره ماندگار غرب هرمزگان را در سایت مروارید مهر انلاین می خوانیم...
  • کد خبر: ۴۰۶
  • | تعداد بازدید: ۳۵۱۰
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

مروارید مهر انلاین در ادامه معرفی زنان موفق غرب هرمزگان گزارش می دهد:زنان ایرانی در دوره های مختلف علیرغم تمامی محدودیت ها، باورهای سنتی و فشارهای موجود، تلاش شایانی داشتند که همپای مردان در حیطه های مختلف حضور داشته و پیشرفت کنند.

در این میان زنانی دریادل از دیار بندرلنگه از سال ها پیش که هنوز چندان باب نشده بود که بانوان در جامعه ای بزرگتر از خانه و خانواده حاضر باشند، استوار گام برداشتند و موسس اولین ها شدند.

ایران پاک یکی از بانوان سرشناس و صاحب نام بندرمروارید همچون طوبی آزموده -که در سال ۱۲۸۶ اولین دبیرستان دخترانه تهران را تاسیس کرد- بنیانگذار اولین دبیرستان دخترانه بندر لنگه شد. ایران پاک متولد ۱۳۲۰ شهر آبادان، با اصالتی لنگه ای بدلیل شغل پدر که کارمند شرکت نفت بود تا پایان مقطع دبیرستان در آن جا زندگی می کند و پس از آن روانه تهران می شود. پس از ازدواج با عبدالرضا تراکمه (شخصیت سرشناس بندرلنگه) بدلیل علاقه وافر همسرش به زادگاهش در سال ۱۳۴۱ ساکن انجا می شوند . خانم پاک شرایط تحصیل را درخور و شان مردم بافرهنگ بندر لنگه نمی داند و همین کافی بود تا عزم را جزم کند و کمر همت ببندد.
در همان سال به شکل داوطلبانه وارد آموزش و پرورش می شود و ابتدا در مقطع دبستان به تدریس چند پایه می پردازد و در سال ۱۳۴۳ به استخدام آموزش و پرورش در می آید . با شناختی که از پتانسیل فرهنگی شهر داشت تلاش میکند تا دبیرستان دخترانه را تاسیس کند و در این مسیر با سختی و دشواری های زیادی روبرو می شود اما وی مستحکم و بااعتماد به نفس و توکل به خدا فقط به پایان و نتیجه ی مطلوب می اندیشید.
سرانجام پس از دو سال دوندگی، مکاتبه و پیگیری در تهران تلاش او ثمره ای زیبا به بار آورد و آن افتتاح دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی در منزل استیجاره ای در محله بلوکی با یک پایه می شود.
پس از یکسال تعداد ثبت نام شدگان به حد نصاب نرسید و زمزمه ی تعطیلی دبیرستان بر سر زبان ها افتاد اما وی از پا ننشست و ناامید نشد. وی جلسات متعددی با اولیاء و دانش آموزان جهت ترغیب بیشتر آنان بر ادامه تحصیل برگزار کرد و تحصیل و فرهنگ آموختن جریان بیشتری به خود گرفت. هرساله تعداد دانش آموزان تا مرحله اخذ دیپلم افزایش می یافت و همچنان این رود روان تا امروز که چندین دبیرستان دیگر در این شهر وجود دارد، بسوی دریا در حرکت است.
در ادامه اعتماد مردم و همراهی آنان، ایران پاک را مصمم تر کرد بر تشویق و ترغیب دختران شهرش بر تحصیل و حضور موثر در جامعه. از دیگر اقدامات بزرگ و شاید کمتر بیان شده ی او راه اندازی دانشسرای مقدماتی دختران در سال ۱۳۴۷ در همان مدرسه پروین اعتصامی می باشد. متاسفانه باز شهر بندرلنگه مورد بی مهری قرار می گیرد پس از دوسال فعالیت تعطیل می شود.
از آنجایی که آموزش و پرورش بندرلنگه با محدودیت مدرس مواجه بود،ایران پاک به تشویق همسرش برای بالا بردن سطح کیفیت و سواد و آموزش، سختی های ادامه تحصیل را با وجود مشغله های کاری و خانه داری به جان می خرد و دیپلم دانشسرای مقدماتی را نیز کسب می کند. علاوه بر مدیریت، نیز ساعاتی را در دبیرستان تدریس می کرد تا هم ارتباط عاطفی بیشتری با شاگردان برقرار کند و هم اینکه کمکی به کمبود نیروی انسانی شهرستان نموده باشد.

یکی دیگر از تلاش ها و پیگیری های ایران پاک به همراه دیگر اعضای خانواده راه اندازی و افتتاح کودکستان در بندرلنگه می باشد. بدون انتظار مادی فقط دلخوش به این که کودکستان در شهرشان باشد و امتیازی برای زادبوم و همشهریان کسب کرده باشند.

همه محصلین سراسر شهرستان بندرلنگه ، سالن شهید اسد پور را می شناسند و چه بسا خاطرات فراوان دارند ، این سالن چند منظوره که همچنان برقرار است نیز به کوشش و درخواست این بانوی دور اندیش و همت اداره کل نوسازی مدارس و شهرداری وقت ساخته شد و به بهره برداری رسید. آرزوی برگزاری امتحانات نهایی دبیرستان را نیز وی محقق کرد که تا پیش از آن خود مانع بزرگی برای دختران در اخذ مدرک دیپلم بود.

از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۷۴ ،سال های عشق ورزیدن ، آموزش ، گذشت و تحمل همه ی سختی هایی بود که در شرایط هموار امروز آسان بنظر میرسد. ایران پاک در این ۳ دهه معلمی ، ۲۰ سال مدیریت و رهبری مجموعه ای بر عهده داشت که تا امروز پابرجاست. سزاوار است نام این چنین سرمایه هایی را با خط طلا بر سر در شهر نوشت .

ایشان پس از خدمات کم نظیر و ماندگار، در سال ۱۳۷۵ به بازنشستگی نائل می شود و نظاره گر شاگردان فعال ، متدین و مهربانش می نشیند که قطعا دختران دیروز ، امروز هر کدام خود موفق و صاحب نام هستند و خصایص زیبای معلم خود را همراه دارند. . در سال ۱۳۹۵ تعدادی از شاگردان قدیم به رسم ادب و سپاس از وی ، جشنی ترتیب دادند در بندرلنگه و از او بعنوان الگو و معلم با اخلاق زندگی مراتب قدردانی خود را اعلام نمودند و با اعطای لوح زرکوب به معلم دیرین، خاطرات سال های دور را زنده کردند. فرزندان نیز که نشان از مادر مدبر، دوراندیش و پدر فرهنگ پرور خود دارند، هر کدام در جایگاهی مشغول خدمت می باشند

فرزند اول ‌ایران پاک، میترا لیسانس ادبیات فارسی و بازنشسته آموزش و پرورش ، مهستی لیسانس زبان انگلیسی ، ماندانا پزشک متخصص بیهوشی و علیرضا کارشناس ارشد حقوق می باشند.

و کلام آخر از زبان گرانمایه ایران پاک :
«شهر درختان امید در دشت های بی آبی که با عشق و امید به زادگاهشان پابرجاست.»

از درگاه خداوند متعال سلامتی و بهروزی این بانوی ارجمند را خواستاریم(مروارید مهر انلاین).



#به مدد الهی#کرونا را شکست می دهیم#

برچسب ها: زنان موفق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مریم مروت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
باسلام ودرود فراوان وخداقوت به بانوی عزیز شهرمان سرکار خانم ایران پاک مدیر لایق وپر توان که تجربه های زیادی از ایشان اموختیم ایشام علاوه بر موفقیت در اموزش وپرورش در خانه داری واشپزی هم یک معلم واستاد نمونه بودند همیشه سالم وسلامت ودرپناه حق ان شاءالله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
درود بر این بزرگ بانوی فرهیخته و گوهر گرانمایه و صدها درود بر قلم به دستان قدرشناس که چنین مطالب ارزشمندی را می نگارند تا میراثی باشد برای آیندگان.
شاد و مانا باشید.
ارادتمند دربان بازنشسته فرهنگی شیبکوه
ایران کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
باسلام وتشکرازخانم سلیمی که باعت ارج وقرب دادن وزنده نگه داشتن بانوانی همچون خانم پاک که نمو نه ای ازایثار وفداکار جهت بزرگداشت فرهنگ بندر گنگه میباشند جای تقدیر را دارد
ناشناس
Romania
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
سلام یکی از بهترین دبیران بندرلنگه هستند همیشه سلامت باشند
رباب نعمت پور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
به،به،بهترین مدیر درطول دوران تحصیلیم
مدیری نمونه،فعال و دوست داشتنی،باتشکرازخانم سلیمی عزیزوآقای دیوانی بزرگوار درمعرفی این مهر بانو،امیدوارم که همیشه سالم وپر توان باشد
مدیر پایگاه ممنون از شما سرکار خانم نعمت پور
امیر تراکمه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
درود بر زن عموی عزیزم همیشه بوجودتان افتخار میکنم تشکر خاص از مرواید انلاین که زحمات و تلاش بزرگوارانیکه اینگونه بی ادعا و بی هیچ امکاناتی بی چشمداشت تلاش کردند و چندین نسل را حفظ کردند و به ببالندگی رساندندثبت و معرفی منماید .
مدیر پایگاه با تشکر از دوست گرامی ام که مروارید مهر انلاین را مورد توجه قرار داد اند.
یوسف دیوانی
مجتبا رادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
درود بر شما بخاطر شناساندن چهره های ماندگار بندرلنگه به نسل امروز و یاد کردن از بزرگان عرصه هنر و فرهنگ شهرمان.که اگر امروز نامی از بندرلنگه هست با تلاش بی چشمداشت این بزرگان و همت والای این این عزیزان فرهیخته بوده است.
با آرزوی تندرستی برای خانم پاک عزیز و نیز آرزوی مستدام بودن سایه ایشان بر سر همه همشهریان گرامی.
مدیر پایگاه ممنون از حسن توجه جنابعالی
دیوانی مدیر سایت
ایراندخت بدری
United Arab Emirates
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
بانو پاک باعث افتخار و الگوی بانوان این استان هستند وبر خود میبالم که افتخار دوستی با ایشان و دختران گرامیشان را دارم، از خداوند آرزوی سلامتی وبهروزی برایشان دارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
افتخار ماست
مصی پازوکی
United States
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
بانویی مهربان و نازنین که از مصاحبت با ایشان فقط لذت میبرید و آرامش به جان و روح،تزریق میشه، با آرزوی سلامتی و شادی
میترا تراکمه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
زنان همواره سازندگان جوامع بوده اند کسانیکه خود کمتردیده شده وانچه پدیدارمی گردد بنابی است که حاصل این تلاش است
ومروارید مهر به شایستگی این عزیزان رامعرفی مینماید
مادرمن خانم پاک ودیگر زنان بزرگ ومعلمان دلسوزی که ازانها نامبرده اید مادرهمه دخترانی هستند که روزگاری دانش اموزشان بودهاند ونسل حوان تربیت شده دامان انان هستند
مدیر پایگاه با سپاس از شما سرکار خانم تراکمه
مفتخریم که توانسته ایم بخشی از زنان نمونه و مادران زحمتکش و اجتماع ساز را معرفی نماییم . برای شما و سرکار خانم پاک آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون داریم
مهین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
چه مطلب زیبا و اموزنده ای در سایتتون قرار دادید . ایشالا زنده و سالم باشن
مدیر پایگاه با تشکر از حسن نظرتان
احمد شبان ازاد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
با سلام خدمت بزرگوارانی که سعی در شناساندن خدمتگزاران بی ادعای دیار ما را دارند
اما در مورد خانم پاک
کاشفان فروتن شوکران
جوینده شادی در مجرای آتشفشان
در برابر تندر ایستادند و خانه را روشن نگاه داشتند
نامت سپیده دمی است که بر پیشانی آسمان میگذرد
متبرک باد نامتان و یادتان
وما به وجود گوهری شما افتخار و مباهات میکنیم
samira mozafari
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
شبان آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
هزار ماشاالله ؛ احسنت
مهستی تراکمه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
سلام بر تمام مادران بخصوص مادر عزیزم خانم ایران پاک.
در کنارتان دوران نونهالی و کودکیم را پشت سر گذاشتم ، نوجوانی و جوانی ام را تجربه کردم، همواره بر خود میبالم شما هم نقش دوست فرهیخته هم معلم فداکار و هم مادردلسوز را برایم داشتید و دارید. سایتان مستدام باد. خوشحالم حرکت پسندیده مهر انلاین باعث شد بعنوان دخترتان به جزییات خدمات بیدریغ شما در امر تعلیم و تعلم شهرم بندر لنگه واقف شوم.
بزرگ منشی و مهربانی شما را مرحوم پدر بزرگوارم عبدالرضا تراکمه خوب دیدند و فهمیدند که انچنان شما را دوست داشتند و شما را میستودند.

مهستی تراکمه
مدیر پایگاه با تشکر از شما سرکار خانم تراکمه . ان شاءالله با همدلی و مشاوره شما بتوانیم سایت مروارید مهر آنلاین را بیش از پیش پربارتر نماییم . ما هم بوجود چنین مادر دلسوز و زحمتکشی افتخار می کنیم.موفق باشید
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
بر خود لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های ارزنده شما در توسعه و بهبود آموزش و پرورش تشکر و قدر دانی کنم زحمات و تلاش شما بوده ک ما الان زنانی موفقی داریم و تونستیم ب تحصیل ادامه بدیم
سپهر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
۰
۰
باعث افتخار منه که در خویشاوندی انسان هایی تاثیر گذار ،متفکر ،مترقی ،باسواد ، دنیا دیده ، متواضع و مهربان هستم که هر وقت فرصتی برای کمک به کسانی که می شناسد و نمی شناسد درنگ نمی کنند. هر وقت که فرصت مصاحبت با شما پیدا می کنم و از گذشته ها تعریف می کنید و یا زمانی که می بینم درحال خو گرفتن با تکنولوژی های روز هستید حس افتخار و اصالت در من بر انگیخته می شود. امیدوارم من هم مثل شما روزی مفید واقع شوم.
زهرا بهبهانی
United Kingdom
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
به به چه عالی است ، آفرین به خانم ایران پاک ، این خانم دختر عمه عزیزه ما است
فریده باقری لنگه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
این متن از مهربانیها و دلسوزی وافر خانم پاک به تمامی دانش اموزانش سخنی نگفت . بنده کارشناس ارشد مدیریت و از شاگردان ایشان هستم و همیشه عشق به این بانوی تاثیرگذار با من خواهد بود . خدا حافظشان باشد .
فاطمه بلبلی زاده
United Arab Emirates
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
قدردان آموزش و مهارتی هستم که در بالاترین کیفیت وبا خلوص در اختیارم قرار دادید ممنونم که مدیر و هدایتگرم بودید واقعا نام بزرگوار خانم ایران پاک برازنده شخصیت والای عزیز شماست الله نگهدارتون باشه ان شاءالله عاقبت بخیر بشید و سایتون بر سر عزیزانت مستدام وپایدار بمونه آمین یا رب العالمین ،،،،
دکتر فردوس مذنبی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
من وقتی در شهر بندرلنگه محصل مقطع راهنمایی بودم خانم پاک مدیر دبیرستان بودند و بسیار جدی و پرانرژی و باانگیزه بودند. خانم ایران پاک از افتخارات بانوان سرزمین من هستند و آشنایی با این خانم فرهیخته مایه مباهات من می باشد . بر دستان پرتوان ایشان و همه معلمان مهربانم بوسه می زنم و تا همیشه قدردان زحماتشان خواهم بود .
مدیر پایگاه با تشکر از شما.
معصومه شریفی آزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
خدا حافظ و نگهدارت باشد معلم نمونه
رها صابری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
درود بر خانم پاک عزیز
ما دوران بسیار خوبی در دبیرستان ۱۲ فروردین با شما داشتیم
همیشه براتون آرزوی سلامتی و تندرستی دارم .
وحید زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
احسنت و دست مریزاد به این بانوی معزز و گران سنگ که باعث افتخار دیارمان هستند
ژالهذوقي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
بسيار مدير شايسته و فهيمي بودند. من از شاگردان ايشان بودم و براي ما زحمت زيادي كشيدند. اميدوارم سلامت باشند و خدا حافظشون باشه.
پروین البرزی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
سرکار خانم ایران پاک عزیز وسرکار خانم ایران کریمی نازنین مدیران دوران دبستان ودبیرستانم ،دو بانوی متین ،
پروین البرزی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
سرکار خانم ایران پاک عزیز وسرکار خانم ایران کریمی نازنین مدیران دوران دبستان ودبیرستانم ،دو بانوی متین ،وظیفه شناس،مهربان وفراموش نشدنی .آرزوی من عاقبت به خیری دو بزرگوار وسعادت عزیزانشان هست .ان شاءالله
مرضیه اعتباری
Germany
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
اینجانب دبیر زیست شناسی از سال 69 الی 70 در این شهرستان بودم در دبیرستان پروین اعتصامی از یزد امده بودم در آن زمان خانم پاک معاون دبیرستان بودند در دوران خدمتم بانویی بزرگوارتر از ایشان ندیدم ایشون نه تنها استادی نمونه پرتوان خیر و اسوه در همه زمینه ها بلکه مادر مهربان برای ما شهرستانی ها بودن هنوز هم با ایشان در ارتباط هستم و میگویم مادر مهربانم خاک زیر پایت هستم
مدیر پایگاه درود بر شما
خوشحالیم که از طریق سایت مروارید مهر انلاین اخبار ایشان دنبال می کنید
رایحه ایمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
درود بر بانوی مهربان و خوش قلب خانم ایران پاک که همیشه با دیدنشون حس آرامش و احترام دارم وباعث افتخارم هست آشنایی با ایشون و خانواده محترمشون،سلامت باشن و سایشون مستدام.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
درودبراین بانوی فرهیخته وارجمند که هرانچه درتوان داشتنددرتعالی فرزندان این مرزوبوم فروگذارنکردند سایه شان مستدام
علی
United Kingdom
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
سپاس از سایت مروارید مهر

زن دایی عزیز، از اینکه شما جزء یکی از بانوان برجسته ی استان هرمزگان معرفی شدید بسیار خوشحال شدم. با اینکه خواست خدا بر دوری ما از اقوام و دوستان قرار گرفت ولی محبت شما از کودکی تا کنون در فلب ما جای داشته است.
در ضمن طعم قلیه ماهی و ترشی گزر خوشمزه ی شما هنوز در مذاق ماست
مرضیه رحمانی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
جزو بهترین زنان وفرخهیختگان بندرلنگه هستن
آرزوی سلامتی وعاقبت بخیری برایشان داریم
میترا خائف
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
با درود فراوان به مدیر شایسته و فرهیخته شهر بندر لنگه
من میترا خائف دانش آموز سالهای ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۸ دبیرستان پروین اعتصامی با مدیریت خانم پاک عزیز بودم . خوشحالم که از این طریق میتوانم از زحمات و تلاش ایشون نهایت سپاسگزاری و قدردانی را داشته باشم . امیدوارم خود و خانواده محترمشان همیشه در زندگی موفق و سربلند باشند
در پناه حق ،
خدیجه نعمت پور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
مدیری مدبر دلسوز فعال باشخصیت و مادری نمونه امیدوارم همیشه سربلند و سرافراز باشید
موسوی
United Kingdom
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
۰
۰
با تشکر از سرکار خانم سلیمی
و درود فراوان بر بانوی بزرگوار و گرانمایه سر کار خانم پاک که نه تنها ایشان الگوی تمام عیار در طول خدمتشان بوده اند بلکه هم اکنون نیز از تجربیات ایشان استفاده میگردد سالم و تندرست باشید
فریده نعمت پور
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
۰
۰
استاد بزرگوار من امید وارم درتمام مراحل زندگیت موفق وپایدار باشی همیشه دعاگوی شما هستم
Mahmoud Behbehani
United Kingdom
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
۰
۰
I've read your message Very very interesting. I admire what you have done in the past. Well done.
Mahmoud Behbehani my dear cousin
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
۰
۰
خدا را شاكرم از وجود همچين زنان شايسته و فرهيخته در استانم.
شما افتخار ماييد تنتان سلامت سايتون مستدام
شهپرمشیری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
۰
۰
درود وتحسین بربانوی بزرگوار وفرهیخته استان هرمزگان باآرزوی موفقیت روزافزون وسلامتی وتندرستی برای این بانوی بزرگوار
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
خدا را شاكرم از وجود همچين زنان شايسته و فرهيخته در استانم.
شما افتخار ماييد تنتان سلامت سايتون مستدام
شایسته
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
یکی از بانوان سرشناس و با اخلاق بندرلنگه که انشالله همیشه سالم و سلامت باشند❤
اسماعیلیان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
سلام بر استاد بزرگوار و معلم والا مقام
عفت پاك
Canada
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
ايران جون خواهر عزيزم تو بهترين خواهر روى زمينى و من هميشه بتو افتخار ميكنم . با تشكر فراوان از سايت مرواريد مهر كه اقدام باين كار زيباى معرفى زنان موفق غرب هرمزگان كرده اند . موفق باشيد عزيزان.
عترت نعمت پور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
براي بانوي بزرگوار خانم پاك ارزوي شادي وسلامتي وموفقيت دارم سايتان مستدام
مه آرا شبان آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
بیبی عزیزم! همیشه به داشتنت افتخار میکردم، با وجود اینکه ذره ای از همچین اطلاعات گذشته را نداشتم. اکنون با خوندن این مطالب بیشتر بر خود میبالم و مفتخر تر میشوم. ان شاا... همیشه سالم و سلامت و سایه تان بالای سرمان باشد و نظاره گر موفقیت های روز افزونمان باشید. ❤
ناشناس
Romania
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
درود بر خانم پاک عزیز که برای پیشرفت شهرشان از پای ننشته اند و افتخاری بزرگ نسیب ما و همشهریانشان کرده اند.
جهانگیری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
باعت افتخار هست که همچین زنانی در دور دست ترین نقطه کشورمان به موفقیت دست یافته اند
مه لقا شبان آزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
۰
۰
سلام و درود بر مادربزرگ عزیزم و مهربانم خانم ایران پاک
شخصیتی که از مشکلات و گره های زندگی و اجتماعی فرشی بافتند به قدمت تاریخ نقشی برجسته بر تارک شهر و دیارمان زدند که بعد از گذشت سالها هر روز برجسته تر میشود و هنوز یاد و نام ایشان در ذهن‌ها زنده و باقی است و من به داشتن چنین مادربزرگی بر خود میبالم و افتخار می‌کنم و با تشکر از سایت مهر آن لاین به خاطر انتخاب ایشان که باعث شد ما بهتر و بیشتر نسبت به ایشان شناخت پیدا کنیم چون آنقدر بزرگوار بودند که هیچ وقت در مورد کارها و زحماتی که کشیده بودند صحبت نمی کردند خداوند نگهدار ایشان باشد وسایه شأن بر سر ما مستدام
جولی بهبهانی
United Kingdom
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
۰
۰
تبریک میگم ایران دختر عمه عزیز، همیشه شما و خانواده سلامت باشید
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
۰
۰
شما روشنایی بخش تاریکی جات هستید و ظلمت اندیشه را نور می بخشید. چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف شما را که سرشار از عشق و یقین است. چگونه سپاس گویم ثاثیر علم آموزی شما را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه ی محقر وجودم فروزان ساخته است.
سناء انجم روز
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
۰
۰
واقعا به وجود همچون بانوئي با اين شخصيت اخلاقي واجتماعي افتخار ميكنيم
دريا رادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
۰
۰
باعث افتخار منه كه مادربزرگي مثل شما دارم..و هميشه آرزو دارم مثل شما با انگيزه و مفيد براي مردمم و جامعه باشم...اميدوارم كه هميشه سالم و خوشحالتر از هميشه در كنار ما بمونيد و ما همچنان تجربه ها و خاطره هاي زيبا و دلنشين شمارو بشنويم و مثل هميشه كلي چيز از شما ياد بگيريم..
فوزیه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
۰
۰
بسبار عالی بود
الناز حلمی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
۰
۰
افتخار میکنیم به وجود همچنین گوهری
برام باعث افتخاره بودن با شما و استفاده از تجربیات مفیدتون به همراه کلام شیرین و پر مهرتون دستات رو‌میبوسم بی بی جان
رضا ارگانى
Canada
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
۰
۰
ايران عزيز،
من و ما هميشه باور داشتيم و داريم كه نمره در مديريت محيط خانواده و كارى و فرهنگى نمره بيشتر
از بيست(٢٠) نيست اگر مثل قديما بود ميگفتم حتماً
بيست و دو (٢٢) حق ايران عزيز است.
با توجه بكار خوب فرهنگى و تأثيرگذار انجام گرفته تصديقى بر باور من و ماها گذاشته شد.
اميدوارم هميشه سلامت و خوب باشى و سايه ات بالاى
سر همه ماها.

ضمن تشكر از مروايد مهر كه با كارشناسى و جمع آورى
اطلاعات فوع توانسته اند در شناسائى مديران زحمتكش
لايق و تأثير گذار منطقه اقدام نمايند.

خسته نباشيد ودر ادامه كار خوبى كه انجام ميدهيد موفق باشيد.
سمیرا
Canada
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
۰
۰
به به! کیف کردم. درود بر خاله عزیزم. همیشه به شما افتخار میکنم.
اسماعیلیان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
۰
۰
سلام بر استادبزرگوار و معلم والا مقام خانم پاک
باغبان دلسوز نهالهای دیروز و سروهای سرافراز امروز
عمریست ک روشنایی بخش تاریکی جان هستی و ظلمت اندیشه را نور می بخشی .

دل دریا ئیت لبریز از آرامش و خورشید نگاهت گرما بخش وجود
سپاس از زحمات‌ و افتخار آفرینی تان باآرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
۰
۰
خدا را شاكرم از وجود همچين زنان شايسته و فرهيخته در استانم.
شما افتخار ماييد تنتان سلامت سايتون مستدام
Azar Argani
Canada
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
۰
۰
خاله ايرانى خيلى بهتون افتخار ميكنيم.
اردشیر سرمست
Germany
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
۰
۰
با سپاس از زحماتی که برای آشنایی هم میهنانمان با سرمایه های ارزشمند کشورمان کشیدید. وجود بانوان روشنفکر و آگاه با نگاهی عمیق همچون خانم پاک که برای بهبود شرایط موجود از هیچ تلاش و از خود گذشتگی دریغ نکردند گوهری ارزشمند، ستودنی و به یاد ماندنی است.
سولماز يزداني
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
۰
۰
نقش پررنگ مادري فهيم و دلسوزو صبور و مهربان را به وضوح ميتوان در ثمره زندگي بانوي جنوبي بااصالت مشاهده كرد،تربيت فرزنداني موفق و عزيز و به معناي واقعي انسان
ماندانا تراکمه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
۰
۰
با تشکر از مروارید مهر که به معرفی افراد تاثیر گذار در پیشرفت فرهنگ و آموزش پرورش بندرلنگه
پرداخته اید.
خانم پاک عزیز ما از کودکی شاهد تلاش شما در راه اموزش وپیشرفت دختران بندرلنگه بوده ایم.خوشحالم که شما و پدر عزیزم همیشه الگو وراهنمای من در زندگی بوده اید .
يلدا رئيسي
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
۰
۰
بسيار ممنونم از مرواريد مهر براي شناساندن افرادي كه دلسوزانه براي اعتلاي فرهنگ اين استان زحمات فراواني كشيده اند و همچنين خانم ايران پاك كه جزو زنان پيشگام در آموزش اين استان بوده اند.
مدیر پایگاه با سلام و احترام خدمت شما
ممنون از توجه شما به سایت مروارید مهر آنلاین. ان شاءالله بتواتیم چهره های توانمند زنان و مردان ماندگار استان را معرفی کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
۰
۰
ايشان الگوي شير زن ايراني هستند ، كاش بيشتر قدر امثال ايشان را بدانيم و از تجارب ارزنده شون براي پرورش دختران ايران زمين بهره ببريم ، اميدوارم هميشه سلامت باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
۰
۰
ايشان الگوي شير زن ايراني هستند ، كاش بيشتر قدر امثال ايشان را بدانيم و از تجارب ارزنده شون براي پرورش دختران ايران زمين بهره ببريم ، اميدوارم هميشه سلامت باشند