گزارش از : سامیه سلیمی
باوجود اینکه زنان کمی در حال حاضر در بین صاحبان حرفه و مشاغل قرار دارند ، اما روز به روز زنان بیشتری وارد این عرصه می شوند . زنان خود ساخته ای که با حداقل سرمایه و امکانات توانسته اند مجموعه ای ایجاد کنند و افراد زیادی را مشغول و صاحب حرفه و درآمد کنند ، در گوشه و کنار این مملکت پهناور فراوان هستند. یکی از این بانوان خودساخته خانم زهرا قنبرپور می باشند که حاصل سال ها تلاش را امروز برداشت می کنند.
  • کد خبر: ۴۴۶
  • | تعداد بازدید: ۱۴۶۰
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

گروه  گفتگوی مروارید مهردر هفدهمین  معرفی زنان غرب هرمزگان  گزارش می دهد:

زهرا قنبرپور متولد سال۱۳۴۶ دریک خانواده پر جمعیت درشهرستان بندرلنگه بدنیا می آید.
تحصیلات مقدماتی ومتوسطه را دراین شهر به پایان می رساند.
پدرش کارگر ساده وبسیارکم درامد بود.معیشت ومخارج خانواده را به سختی اداره میکرد. زهرا آرزوی شغل شریف معلمی را درسر می پروراند اما بدلیل پاره ایی از مشکلات پس از سیکل به ناچار ترک تحصیل می کند. از انجایکه وجودش مالامال از امواج جسورانه و انرژی مضاعف شور و ذوق دوران نوجوانی نهفته بود تسلیم خانه نشینی نمی شود .
درکلاسهای دوره اموزشی نهضت سواد اموزی شرکت کرد وپس از اتمام دوره ی یک ماهه به مدت 3 سال به عنوان آموزشیار افتخاری جذب اداره نهضت سواد آموزی می شود. بانوان بی سواد فراوانی در سطح محلات هم جوار وجود داشت که از طرف خانواده در بدترین شرایط اخلاقی بدون هیچ اختیار دفاع از حق خویش درمحدوده محیط منزل حبس ومنزوی شده بودند. آنها را شناسایی می کند و
با مشقت ومراجعه مکرر که بارها در معرض برخوردهای ناشایست اطرافیان قرار میگرفت با سعه صبر خانوادها را به امر با سواد شدن متقاعد و راضی می کرد.تعداد ۵۰ نفر از بانوان بی سواد را در کلاسهای نهضت سواد آموزی حاضر کرد و اولین کلاس درس را در منزل شخصی خودش ایجاد نمود.
و سالهای بعد کلاس ها را در ساختمان نهضت سواد آموزی برگزار می شد.
. طی 3 سال متوالی تابستان وزمستان 4 کلاس پایه اول ودوم را با موفقیت تدریس وبه پایان رساند و این حس خوب و خوشحالی زهرا قنبر پور قابل وصف نبود زیرا هم مفید واقع شده بود برای دختران و زنانی که در گوشه انزوا و افسردگی بسر می بردند و هم اینکه آرزوی دیرین محقق شده بود.
در کنار تدریس با کمترین امکانات مربی کلاسهای اموزش قرآن واحکام و روشنفکری در مفاهیم ارتقاع اعتماد به نفس وبینش اسلامی با همکاری سرپرست نهضت و دیگر همکاران آموزشیار مجرب دایر وبرگزارکرد.
همین امر باعث شد بیشتر وبهتر دربین اقشار و افراد گوناگون جامعه شناخته شود و از نزدیک پای درد دل ودغدغه و مشکلات بانوانی که با عدم اعتماد به نفس تسلیم تعصبات کورکورانه جامعه سنتی و فرهنگ اجباری وقومیتی اطراف خود بودند، قرار بگیرد. با وجود
چالشهای پیش رو تحصیل را از طریق مدارس شبانه ادامه می دهد.
درسال۱۳۶۵
فراخوانی جهت اعزام اختیاری بانوان همیار بصورت افتخاری از طرف ستاد پشتیبانی جبهه اعلام و درشبکه بهداشت کلاس اموزش کمکهای اولیه برگزار می شود وی نیز داوطلبانه شرکت می کند وپس از اتمام دوره ۲ ماهه اموزشی وتئوری به مدت ۱ سال به عنوان بهوزر ونیروی حاضر به خدمت به جبهه دربیمارستان شهید بهشتی لنگه مشغول به کار می شود.واز طرفی درهمین راستا با کمک عده ایی از دوستان وآشنایان برای رزمندگان جبهه درسطح شهر لباس گرم ومواد غذایی از قبیل خشکبار ، کنسرو وخرما تهیه و جمع آوری می نمود و تحویل متولیان امر در کمیته امداد امام خمینی (ره) می داد.
انگیزه و اهداف خودجوشانه ی بدون هیچ چشم داشتی جهت خدمت ویاری رسانی به هم نوعان و صرفاجلب رضایت وخشنودی پروردگار بود ، شعف و شادمانی خاصی در وی ایجاد می نمود که این خود موجب ترغیب و تشویق وی برای فعالیت های بیشتری بود.
پیگیری مسرانه جهت حمایت بانوان سرپرست خانواده، ایتام،و قشر بی بضاعت که با همت وهمکاری اعضای خانواده وتعدادی ازدوستان که هم اکنون هم یاور و جزء بانوان توانمند شهرستان هستند همچنان برقرار است.
در سال۱۳۶۸ ازدواج می کند.همسرش جانباز جنگ تحمیلی است و این همراهی عاشقانه خود دلیلی بر روحیه و عقیده ی عمیق انسان دوستی است.
زنگ خطر انواع آسیبهای اجتماعی که بیشتربر اثر کمبودها ومشکلات اقتصادی گریبان گیر برخی افراد طبقه متوسط جامعه است. با تسلیم ازدواجهای بی بنیاد که خیلی زود منجر به طلاق بانوان جوان زیر ۲۰ سال رواج چشمگیری دارد.این روند به نوعی جزء دغه دغه ذهنی وقلبی وی درانجام وظیفه بوده و همچنان هست که
با ایجاد اعتماد وطرح همدلی وصمیمیت دربین اعضای خانواده خود راهکار هایی را جویا و پیگیر هست
تا شاید بتواند درآینده تنشهای دنباله دار را به حد اقل رسانده یا به نوعی التیام ببخشد .
درسال۱۳۷۹ با سرکار خانم ناهید غواصی درکمیسیون امور بانوان آشنا می شود ودر کنار وی با یک هدف هماهنگ شده که دیدار و رسیدگی به خانوادهای نیازمند وایتام، برپایی انواع جشنوارهای غذا به نفع کودکان وبیماران سرطانی و پیشبرد اهداف فعالیتهای اجتماعی هست ، فعالیت می کند.
درسال ۱۳۸۰ بعنوان بانوی فعال وتوانمند درفرمانداری شهرستان بندرلنگه معرفی می شود. درسال ۱۳۸۲ تشکل غیر دولتی به نام موسسه فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان بندر لنگه را ثبت می کند .
چکیده ایی از فعالیتهای انجام شده.
1-بررسی وتحلیل کمبودها و مشکلات بانوان سرپرست خانواده وبانوان بد سرپرست با همکاری دبیر کمیته امور بانوان فرمانداری
2 -سهیم شدن درتعاون فرهنگی و میزان ارتقاع اتکاء به نفس درمیان بانوان. با همکاری مسئول دفتر فرهنگی اموزش پرورش.
3- پیشگیری ومبارزه جهت اعتیاد دربین بانوان وقشراسیب دیده با همکاری نیروی انتظامی وشبکه بهداشت
4-جذب نیروهای کار امد وکار افرین بانوان دربحث اشتغال زایی وهنرهای سنتی بومی ومحلی با همکاری کمیته امداد و بانوان توانمند شهرستان بندرلنگه.
5-توسعه گسترش فرهنگ اصیل اداب ورسوم بومی واسلامی درمیان قشرجوانان ونوجوانان با توجه به این که دراینده انتقال دهنده به فرزندان ونسل اینده می باشند. با همکاری مدیران ونخبگان زبده
در اجرای قانون طرحهای اعتباری موسسه موفق به دریافت 2 گزینه از اعتبار2 و30 ملیونی از دفتر بنیاد خانواده ریاست جمهوری جهت گسترش تعالیم فرهنگی و راه انداری کارگاه اشتغال زایی به عنوان حمایت از بانوان بد سرپرست وبی سرپرست خانواده که دراین کارگاه بیش از 30 نفر از بانوان نیاز به کار مشغول هستند

درحال حاضر مدیر عامل موسسه فرهنگی اجتماعی بانوان محله مینابی وعضو کمیته امور بانوان فرمانداری ، عضوفعال موسسه زنان مهروز ، عضو هلال احمر؛ همکاری با ستاد خدوم پویش مردمی،عضو ستاد اربعین حسینی قسمت خواهران، همیار و راه بر صندوق قرص الحسنه بانک رسالت.
وجزء پرسنل خدوم شهرداری در پارک بانوان شهرستان بندر لنگه به عنوان انتظامات پارک انجام وظیفه می کند.
زهرا قنبرپور ((ازخانواده عزیزم و همسر فداکار وفرزندان مهربانم که مرا دراین راستا همگام وهمیار بودند تشکر وقدردانی میکنم زیرا با پشتیبانی وحمایت بی دریغشان مرا به مسیر اهدافم همواره نزدیک کردند .))  

سلامتی و بهروزی این بانوی فعال و هدفمند را از خداوند سبحان خواستاریم.




#ماسک- ارزانترین وسیله گسست حلقه کرونا


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
۰
۰
باسلام و صبح بخیر به شما دختر گلم فعالیت‌های شما انقدر چشم گیر است که نه قلم ونه زبان یارا ی نوشتن وگفتن دارند باارزوی بهترینها برای شما موفق باشی درهمه زمینها
مریم مروت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
۰
۰
خدا قوت به بانوی فعال وپرکار درهمه عرصه ها خانم قنبر پور عزیز
امید وارم همیشه سالم وتندرست وبا موفقیت بیشتر زهرا جان
خدیجه نعمت پور
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
۰
۰
خواهرم موفق بودنت را تبریک میگم و از صمیم دل برایت آرزوی سلامتی و بهورزی دارم واقعا افراد ناشناخته ایی هستند که از طریق ارتباط اجتماعی معرفی میشوند و شما یکی از بانوان دلسوز ،فعال و همیشه در صحنه اجتماعی و مذهبی هستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
۰
۰
باسلام وتشکرازخانمی زحمت کش وفعال که نه زبان قاصر از توصیف ونه قلم قادربنوشتن است با ارزوی بهترینها برای شما دختر گلم. ایران کریمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
۰
۰
درود فراوان به شما زنان ایران زنین