مدیر مسوول
  • کد خبر: ۱۰۷
  • | تعداد بازدید: ۸۸۲
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
برخی از شهرها ،از جهات متعددی برای کشور ها تعیین کننده اند.
گاهی اقتصاد و گاهی گردشگری برای شهرهای جهان معیار اند. یک موسسه ارزشیابی ۲۵ شهر توریستی جهان را در اولویت گردشگران معرفی نموده است.

هر چند ما جزء بیست و پنج کشور مورد سنجش این موسسه قرار نگرفته ایم اما بدون شک شهرهای مهم و زیبایی به لحاظ گردشگری در کشور ما وجود دارد که در ایام خاص مورد توجه گردشگران داخل و خارج قرار می‌گیرند.

اما مرکز استان هرمزگان را ، یعنی بندرعباس، با جمعیت ۵۴۰ هزار نفر همگان آن را به پایتخت اقتصادی بندری و تجاری کشور می‌شناسند.
این شهر یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس است. ترافیک سنگین خود روها و کامیونت ها حکایت از ازدحام  ترافیکی بالای روزانه این شهر است.
در نوروز ۹۸ قریب به ۵ میلیون گردشگر وارد استان هرمزگان شدند و تعداد ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو از بنادر پل و چارک از طریق لندینگ کرافت جابجا شدند.
اما ما هرمزگانی ها از ورودی مرکز استان مان به کلی غافلیم زیرا  یکی از نا زیباترین ورودی های مراکز استان های کشور ، شهر بندرعباس دارد.

ورودی غربی بندرعباس

ورودی غربی شهر بندرعباس که مدخل شهرهای غربی یعنی خمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان است، معبری نازیبا و درشان بندرعباس نیست.
در این ورودی ها نخاله های متعددی در مجاورت جاده و کناره های اتوبان تجمع شده؛ قسمت های زیادی از کناره های آسفالت مملو از آشغال و سیاهی روغن سوخته کامیون های سنگین است.

گالن های روغن و بطری های آب معدنی و انواع اقسام پلاستیک و غیره در اطراف جاده ورودی غرب بندرعباس سرگردانند.
زیر و بم های آسفالت و دست انداز های متعدد بر این نازیبایی افزوده است . به گونه ای که هر گردشگر جدید ورود را دلزده می نماید.

هیچ تابلویی به مسافران خوش خوش آمد نگفته، سنگ جدول های وسط اتوبان بی روح و فاقد هرگونه رنگ و لعاب است.

همه این موارد خبر از یک بی مدیریتی و بی تفاوتی در زیباسازی ورودی غربی مرکز استان هرمزگان را می دهد.

در ورودی شرقی  کمی وضع مطلوب تر اما به طور اساسی هیچ گونه عمل و هیچ گونه اقدامی دال بر زیباسازی این ورودی ها را نمی بینیم.

تنها تابلوی خوش آمد گویی از شورای شهر که بسیار معمولی است ورود مسافران را به پایتخت خلیج فارس خوش آمد می گوید.

همه بندر عباس را در دروازه خلیج فارس، استان معین اقتصادی، و با وجود جزایر نادر و زیبای هرمز ،قشم، کیش و هندورابی این شهر و این استان را به قطب گردشگری بدل نموده است.
همانطور که اشاره رفت حضور قریب به ۵ میلیون گردشگر ظرف ۱۵ روز از ایام نوروز به زبان ساده اما حکایت از اهمیت بندرعباس نزد گردشگران کشورمان  است.
لذا یک عزم استانی برای زیبا سازی ورودی‌های این شهر لازم است.
 بی شک در گام اول شهرداری بندرعباس این معضل است .اما استانداری و ادارات مربوطه مثل اداره راه، محیط زیست و... در این موضوع نقش مستقیم و موثری دارند که امید است به زودی این موضوع مهم ورود کرده و چاره اندیشی نمایند


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کامجو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
۰
۰
سلام...مطالب بسیار کاربردی و عینی بود...ان شاالله که در جهت بهبود و اصلاح بندرعباس به کار گرفته بشه.
عاطفه جوکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
۰
۰
بسیار عالی ومفید،مطلب خوب ومورد نقد و بررسی از این نظر که مسئولان فقط به دریا بسنده نکنند و از طریق زیبا سازی معابر وورودیها برای بهتر شدن شهر بندرعباس باتوجه به گردشگر پذیر بودن شهر بهترین استفاده را بکنند.