هنرمندی دیگر از بندرلنگه
  • کد خبر: ۱۱۶
  • | تعداد بازدید: ۷۹۵
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶

حسین حکیمیان متولد سال ۱۳۱۱ خورشیدی بندرلنگه ، در سال ۱۳۳۱-۱۳۳۲ خورشیدی راهی کشور قطر می شود و آنجا در " بانک استرن " بانک مشغول به کار می شوند در دوحه با دو نفر ایرانی ارمنی تبار آشنا می شود بنام های " آشود و مائیس " که با کمک همدیگر استودیو قطر را راه اندازی می کنند و مشغول به کار عکاسی می شوند . ایشان در قطر نزد مائیس عکاسی را فرا می گیرد آشود شریکدار مائیسم بوده است .
حسین حکیمیان در سال ۱۳۳۷ خورشیدی به زادگاهش بندرلنگه بر می گردند و در سفری که به شیراز داشتند سرهنگ پالار را ملاقات می کند سرهنگ پالار آن زمان فرمانده گارد مرزی بندرلنگه بوده که وی به حسین حکیمیان پیشنهاد می کند برای تشکیل پرونده کادر اداری و سربازان نیاز به عکس دارد و حکیمیان این پیشنهاد را می پذیرند تا از گروهان لنگه ، مقام ، بستک و گاوبندی(پارسیان) عکسبرداری کنند . ایشان در سال ۱۳۳۷ خورشیدی در لنگه اقامت کرده و عکاسی همایون را راه اندازی می کنند که به عکاسی حکیمیان نیز شناخته می شد . از جمله کارهای حکیمیان عکاسی از گمرکات اطراف لنگه ، فرهنگیان و مدارس بوده که به صورت سیار حضور بهم می رساند و عکاسی می کرد همچنین عکاسی از مراسم افتتاحیه خانه انصاف (دادگاه های روستائی) در کیش و مقام . عکاسی همایون از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۶ فعالیت داشته است . حکیمیان با دوربین رولفلکس المانی عکس های مجالس و مراسم و با دوربین های فانوسی برقی در آتلیه عکس های پرسنلی می گرفت.
محل عکاسی ، بازار مساء جنب مغازه پارچه فروشی مرحوم ابراهیم مقیمی و روبروی پاساژ خسروی و مغازه مرحوم معماردوست بوده است .
خداوند طول عمر به این بزرگوار عطا فرماید .ایرج و هوشنگ حکیمیان فرزندان حسین حکیمیان می باشند.
تهیه و تنظیم گزارش: سید عدنان هاشمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: