یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۱۹۳
  • | تعداد بازدید: ۵۸۰
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

تاکنون مشخص شده قریب به 165کشور جهان(تازمان تنظیم این گزارش) به نوعی درگیر بیماری ویروسی کرونا هستند. این ویروس که در چین متولد شد، گویا بنا دارد در سراسر کره خاکی همچنان زاد و ولد نماید.

در کنار اضطراب واگیر بودن کرونا(کوید19)،برخی رسانه خصوصا شبکه های تلویزیونی فارسی زبان خارج نشین و همچنین پاره ای افراد در داخل کشور گویا مصمم تر از اصل ویروس، بنا دارند در انتشار آمارهای اغراق آمیز و ساختگی دست را بالا بگیرند.

مثلا دو شبکه مهم فارسی زبان خارج از کشور در هر ساعت خبریشان لااقل 20دقیقه به تحلیل ابتلای کرونا در ایران می پردازند حال آنکه این رسانه ها به ندرت خبر از شیوع این ویروس و حتی نایاب شدن اقلام بهداشتی در کشور محل سکونتشان(انگلیس)ایتالیا و چند کشور اروپایی می دهند.

همانگونه که اشاره شد این ویروس به همه کشورها حمله ور شده است ، طبیعی است که کشورها را غافلگیر نموده باشد. به عنوان مثال قطر که یکی از کشورهای ثروتمند منطقه است به روایت هموطنان مقیم قطر ، مواد ضد عفونی،ژل؛دستکش و الکل، شدیدا نایاب شده است و داروخانه ها فاقد اینگونه اقلام شده اند به گونه ای که دولت قطرهنوز نتوانسته است این مایحتاج را تامین نماید .می دانیم که جمعیت کل کشور قطر(2میلیون و600هزار نفر) از شهر مشهد ما(بالغ بر3میلیون نفر) کمتر است!

برخی نیز به دلایل موهوم و با سوء استفاده از فضای مجازی و با تقلید صدای برخی مسوولین و انتشار ویدیوهای نامربوط و بعضا تاریخ گذشته، بنا دارند اذهان مردم را تشویش نموده و به مردم اضطراب وارد نمایند و البته این کار آنها به خوراکی مناسب برای رسانه های معاند خارج  بدل می شود.

آنچه این روزها اهمیت دارد، بسیج کل کشور و همکاری مردم و مسولین برای خلاصی از این ویروس است. همانگونه که مکررا از وزارت بهداشت اعلام شده مهمترین راه حل، ماندن در خانه هاست باشد که نوروز 99ایرانیان برای اولین بار متفاوت بگذرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: