گفتگو از : سارا وجدانی
تا قبل از انقلاب اسلامی این باشگاه زیر نظر شهربانی اداره میشد،اما در سال ۱۳۶۰ ثمره زحمات آن پیشکسوتان طلیعه نوری گردید که چارچوب باشگاه را متحول ساخته و نظام اداری شورایی در باشگاه پاس بندرلنگه تجلی یافت٬ بدینصورت که هر ساله اواخر مهرماه ۵نفر اعضاء شورا و ۲ نفر علی البدل بوسیله رای اعضاء، بازیکنان و هواداران باشگاه از میان کاندیداها جهت رهبری این باشگاه انتخاب میشوند. در سال ۱۳۷۰ طی جلسه شورای وقت و تشکیل یک جلسه عمومی طرح دو سالانه نمودن انتخابات شورا به تصویب رسید که تا امروز بدین گونه زیر نظر موسس و مدیر باشگاه اداره میشود(به نقل از پایگاه رسمی باشگاه پاس بندرلنگه). مروارید مهر بر آن شد با یکی زحمتکشان قدیمی این باشگاه که 34سال مدیرعامل باشگاه بوده گفتگو نماید،این گفتگو را به ورزشدوستان استان تقدیم می نماییم. شما هم می توانید با ارسال نظراتتان در پایان این مصاحبه در ادامه راه و فعالیت این باشگاه موثر باشید
  • کد خبر: ۴۷۶
  • | تعداد بازدید: ۸۱۶
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

*- باشگاه پاس از چه زمانی تاسیس شده ؟ هدف باشگاه چه بوده و بنیانگذاران چه کسانی بوده اند ؟

**ابتدا تیمی شکل گرفته از دانش آموزان دبیرستانی بوده که چند سال به نام پیکان و بعدها چند سال هم به نام شهربانیفعالیت داشته اما از سال 1350 رسما به نام پاس با هدف گسترش فعالیتهای فرهنگی و ورزشی در سطح جامعه و پرورش استعدادهای نهفته افراد ، تغییرنام یافت و از سال 61 هر 2 سال یک بار هیئت مدیره از طرف اعضا و هواداران انتخابمی شوند که عالیترین نهاد اجرایی یاشگاه می باشد . در شکل گیری باشگاه افراد زیادی مشارکت داشته اند اما در راسبنیانگذاران باشگاه می توان از مرحوم عوض جمشیدی و گودرز خرمی نام برد .

*- تیم پاس تهران یکی از تیمهای معروف کشور بود که متاسفانه در حال حاضر وجود ندارد بفرمایید آیا بین پاس بندرلنگه و پاس تهران در آن زمان ارتباط اداری و ورزشی وجود داشته است ؟

**بله ارتباطات محدودی وجود داشته است .

*- آقای نظامی شما یکی از فوتبالیست های قدیمی و باتجربه بندرلنگه هستید از تیم منتخب بندر لنگه که در آن زمانوجود داشت بگویید چگونه اداره می شد و مربی و بازیکنان آن چه کسانی بودند ؟

**تیم منتخب شهرستان در آن زمان توسط هیئت فوتبال تشکیل می شد . هیئت فوتبال سرپرست و مربی تیم منتخب راانتخاب و آنها بازیکنان مستعد را از باشگاههای مختلف ( که اکثرا از باشگاه پاس بودند) انتخاب می نمودند و این تیم همیشه برای مسابقات استانی و برون استانی آماده بود . کلیه هزینه های تیم منتخب به عهده هیئت فوتبال بود .

*- اگر بخواهیم به دوران یا سالهای طلایی پاس بندرلنگه اشاره کنیم کدام دوره را می توانید بهتر توصیف کنید ؟

**برای باشگاه پرافتخار پاس نمی توان دوره خاصی را به عنوان دوره طلایی در نظر گرفت چون همه ساله درخشش هایورزشی و فرهنگی وجود داشته که از این جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

حضور مقتدرانه هرساله تیمهای فوتبال و بسکتبال در همه رده های سنی درمسابقات استانی و بعضا کشوری و همچنین حضور تیم فوتسال آقایان و بسکتبال بانوان در لیگهای استانی ، جشنواره های بزرگ ماههای مبارک رمضان با حضور مقامهای ارشد استانی و کشوری ، جشنهای هر ساله تحصیلی برای تقدیر از دانش آموزان ممتاز باشگاه ، انتخابات پرشکوه هیئت مدیره و تقدیر از زحمت کشان ، ایجاد تاسیسات و ...

*- چه مدت به عنوان مدیر عامل باشگاه بوده و علت موفقیت خودتان را بگویید .

**مدت 34 سال هست که افتخار مدیرعاملی باشگاه سبزپوشان پاس بندرلنگه را دارم و هر موفقیتی را نتیجه موارد زیر می دانم:

الف) بهره گیری از خرد جمعی که نتیجه ساختار رسمی باشگاه هست بدین صورت که امور اجرایی باشگاه توسط هیئتمدیره و مدیرعامل مدیریت شده و هیئت مدیره و مدیرعامل نیز در هر زمینه از گروههای مشاورین متخصص بهره می برند .

ب) همیشه در صحنه بودن هواداران خوب باشگاه و تعامل همراه با صداقت بین مسئولین و هواداران فهیم .

ج) ترجیح دادن شئونات اخلاقی و نظم و ترتیب بر موارد دیگر .

د) تشکیل کمیته بانوان و اهمیت و مشارکت چشمگیر این قشر تاثیرگذار .

ه) اهمیت به دو شاخه مهم اهداف باشگاه یعنی فرهنگ و ورزش به دور از هرگونه حد و مرز .

*- برنامه شما برای آینده باشگاه بیان کنید .

**البته برنامه آینده باشگاه را اساسنامه باشگاه و هیئت مدیره و مدیرعامل وقت مشخص خواهندکرد که امیدوار و مطمئن هستم که نیروهای جدید با ایده های نو و مشاوره پیشکسوتان می توانند حرکت باشگاه را به سمت پیشرفت بهتر و بیشتر سوق دهند .

**سخن پایانی : از همه دوستان اعم از اعضای محترم هیئت موسس ، اعضای محترم هیئت مدیره در دوره های مختلف ، سرپرستان ، مربیان ، اعضاء و هواداران خوب که در این مدت 34 سال با بنده حقیر همکاری داشته اند تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم باشگاه خوب و محبوب پاس همیشه سربلند باشد .





#مراقب موج سوم کرونا باشیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: