• کد خبر: ۵۲
  • | تعداد بازدید: ۴۹۱
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶


1-چندی پیش باخبر شدیم شما به عنوان بهورز نمونه شهرستان بندرلنگه برگزیده شده اید.ضمن معرفی بیشتر خودتان در این زمینه توضیحات بیشتری بدهید.

بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام دارم خدمت شما و ممنون توجه و محبتتان. بنده زلفا محمدی هستم بهورز خانه بهداشت بندر بستانه.هر سال از طرف مرکز بهداشت و درمان شهرستان در تاریخ 12شهریور که روز بهورز می باشد یک نفر را به عنوان نمونه شهرستان انتخاب می کنند که امسال هم با توجه به عملکرد و خدامات ارایه شده برای جمعیت تحت پوشش مرا انتخاب کردند.

2 -شما از چه زمانی به سمت بهورز انتخاب شده اید و چه شد که این شغل را انتخاب کردید؟

سال 82با خبر شدیم برای خانه بهداشت روستا قرار است نیروی جدید و بهورز خانم استخدام کنند راستش من علاقه ای به شغل بهورزی نداشتم . با راهنمایی پدربزرگوارم که خودشان در مرکز بهداشت شهرستان مشغول بودند کمی با شغل بهورزی اشنا شدم.اینکه به گفته ایشان در شغل بهورزی بهترین خدمت به مردم روستای خودمان می شود ارایه داد،انگیزه ای شد برای انتخاب شغلم.من و تعداد زیادی از خانمهای واجد شرایط ثبت نام کردیم که در آزمون کتبی بالاترین نمره رو تونستم کسب کنم و پس از آن گزینش شدیم.در مورد رضایتم از شغلم الحمدلله با کمک و اراده ای که خداوند در دلم گذاشته و همچنین کمک ها و حمایتهای خانواده ام پدر و مادر مهربانم همسر عزیزم با وجود سختی های زیاد و اینکه تمام وقت شبانه روز پیگیر و درگیر هستم بازهم سعی در انجام بهترین خدمت را به مردم دارم که البته رضایت و سلامتی مردم خودش بهترین پاداش است.

3- به طور کلی وظایف بهورز در خانه بهداشت چیست؟

وظایف بهورزان اگر بخواهیم کامل بگوییم از گنجایش یک مصاحبه خارج است .

مهمترین وظیفه که بیشتر از همه وقت و فکر من و همکارانم را می گیرد مراقبتها می باشد. شامل: مراقبتهای قبل از بارداری، زایمان و بعد از زایمان.واکسیناسیون و مراقبت از دانش آموزان و نوجوانان ،سلامت مدارس روستا ،پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر اموزش سلامت به تمامی گروههای سنی و مسولین و معتمدین روستا.انتخاب اشخاصی از هر خانواده به عنوان سفیر سلامت و آموزش ، سلامت محیط مغازه ها ،کارگاهها ، نحوه جمع آوری زباله ، سلامت آب،مساجد،آرایشگاهها و...

مراقبت از جوانان میانسالان و سالمندان و توجه به واکسیناسیون تمامی گروههای سنی و توزیع مکملها.مراقبت از بیماران دیابتی فشار خون و سلامت روان بیماران.پیگیری موارد تاخیر یا عدم مراجعه تلفنی یا بازدید از منازل . تشکیل شورای بهداشتی . ثبت اطلاعات دقیق از جمعیت در سامانه سیب که تقریبا از دو سال قبل ثبت خدمات ارایه شده توسط بهورزان می باشد.

4-آیا در خال حاضر بهورزان آوزش ضمن خدمت می بینند؟

در مورد آموزش ضمن خدمت هم بله ، آموزش ها بصورت حضوری و غیر حضوری می باشد که جزء ساعات آموزش احتساب می شود.

5-از اینکه بهورز نمونه انتخاب شده اید چه احساسی دارید؟ و چه توصیه ای به مردم و کلا کسانی که در امر بهداشت و درمان مشغولند دارید؟

از اینکه به عنوان بهورز نمونه انتخاب شده ام احساس خوبی دارم. هر چند همانطور که قبلا گفتم نتیجه زحمت و سلامت مردم بهترین پاداش می باشد و به نظرم همه همکارانم ، کلیه بهورزان فرد و کارمندنمونه هستند. یک بهورزدر بدترین شرایط هم برای خدمت با جان و دل تلاش می کند.هر چند از نظر جایگاه شغلی و شناسایی این شغل مقدس به جامعه بهورزان نیاز به حمایت بیشتری دارند.خدا را شکر در سالهای اخیر سطح آگاهی های مردم و جامعه از نظر سلامت و بهداشت پیشرفت زیادی داشته است. و در اینجا از مردم فهمیده و بالغ بندربستانه بخصوص بانوان عزیز که همیشه مشتاق و داوطلب همکاری هستند کمال تشکر را دارم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: