یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۵۵۸
  • | تعداد بازدید: ۲۴۳۱
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
 بالاخره پس از بررسی‌های صلاحیت بیش از ۵۰۰ داوطلب ریاست جمهوری در شورای نگهبان ، اسامی هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده اعلام و به مردم جهت انتخاب معرفی شد و مابقی کاندیداها صلاحیتشان محرز نگردید.

 مقام معظم رهبری در سخنرانی روز ششم خرداد ماه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالروز اولین سالگرد مجلس یازدهم (نقل به مضمون) فرمودند: فصل الخطاب شورای نگهبان  است و از کسانی که نجیبانه به  نظر شورای نگهبان تمکین نمودند تشکر مضاعف کردند.

 حال  در آستانه آزمونی دیگر و انتخابی دیگر قرار گرفته‌ایم.
 صرف نظر از هر جریان سیاسی و برای حراست  و ثبات نظام و کشور با شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد به تکلیف اجتماعی خود عمل نماییم ، بدون شک حضور حماسی ما در انتخابات در تصمیمات کلان داخلی و بین المللی نظام موثرتر و در چانه زنی های ما در دنیا در مصاف با زورگویان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 نهادی مشابه شورای نگهبان ،در تمامی رژیم های سیاسی و حقوقی جهان وجود دارد و بدیهی است نمی‌توان درب ورود به جایگاه مهم ریاست قوه مجریه را به همگان باز گذاشت و گزینش کلان ضروری است.
 باید بدانیم آنهایی که صلاحیت آنها احراز نشده  مستند و بر اساس قانون رخ داده و بنا نیست شورای نگهبان مواردی که دلیل عدم احراز یک کاندیدا است به عموم اعلام نماید زیرا شورای نگهبان امین مردم و داوطلبان وهمچنین حافظ حیثیت آنهاست.
 شهروندان و هموطنان هوشیار  به دور از هیجان و فضای کاذبی که بدخواهان در فضای مجازی ایجاد نموده اند در انتخابات حضور حداکثری خواهند داشت و فردی که خود تشخیص میدهند انتخاب می نمایند.
 بی شک آن کس که مردم او را به ریاست جمهوری بر می گزینند برای همگان محترم و تبعیت از او یک تکلیف اجتماعی و سیاسی است ،زیرا بموجب بیان رهبر کبیرامام خمینی (ره) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران میزان رای ملت است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: