در ادامه معرفی نخبه ها چهره ها و کسانی که در کسب مدارج علمی و تحصیلی موفق بودند به سراغ یکی دیگر از چهره های موفق غرب استان رفتیم که ایشان را به خوانندگان مروارید مهر آنلاین معرفی نماییم. ایشان که زاده ی بندر دیوان از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه است از جمله چهره هایی است که در شرایط سخت تحصیل دهه ۵۰ شمسی توانست در سال ۱۳۵۶ به عنوان اولین قبولی در رشته دندانپزشکی به یکی از مراکز آموزش عالی معتبر کشور راه یابد. زندگی در روستا ، نبود وسایل نقلیه به شکل امروزی و کمبود امکانات زندگی و ارتباطات آن روزگار ، تعداد زیادی از جوانان دهه ۵۰ بندرلنگه را از تحصیل منصرف نمود . اما ایشان همانگونه که در ادامه می خوانیم توانست با کسب نمرات ممتاز ز آن شرایط سخت را پشت سر بگذارد. قبولی ایشان در دانشگاه بارقه امیدی بود که بعدها در دل بسیاری از دوستان و بستگان و اعضای خانواده وی نقش بست و خطی که ایشان ترسیم نمود بسیاری از جوانان قله طلایی تحصیل دانشگاه را هدف قرار دادند که به عنوان مثال می توان به دکتر محمد صالح دیوانی زاده برادر کوچک ایشان اشاره نمود . مخاطب من در مصاحبه دارای دو فرزند موفق نیز می باشد که هر دو در رشته پزشکی فارغ التحصیل شدند و مشغول ادامه دوره تخصص خود هستند : دکتر یونس دیوانی زاده( رزیدنت جراحی عمومی) و دکتر فرینوش دیوانی زاده( دندانپزشکی ،رزیدنت ترمیمی وزیبایی). به مطب ایشان در خیابان قصرالدشت شهر شیراز نرسیده به سه راه برق ، طبقه اول مجتمع تجاری کاویان، رفتیم که حاصل این نشست صمیمی گفت و گویی است که از نظر خوانندگان میگذرد
  • کد خبر: ۶۱۶
  • | تعداد بازدید: ۴۵۱۰
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
آقای دکتر لطفاً بیوگرافی خود را به اختصار برای خوانندگان ما شرح دهید

اینجانب محمد صدیق دیوانی زاده در سال ۱۳۳۷ در روستای دیوان از توابع بندرلنگه متولد شدم تحصیلات ابتدایی را در دبستان مرزوقی بندر مغویه به پایان رساندم و سپس تحصیلاتم را در دبیرستان دولتی پهلوی سابق ( طالقانی فعلی ) بندرلنگه ادامه دادم.
در سال ۱۳۵۶ در رشته دندانپزشکی دانشگاه فردوسی شهر مشهد قبول شدم‌. به یاد می آورم در سال ۱۳۵۶ شهرستان بندرلنگه در راهیابی به دانشگاه و در طول حیات آموزشی از بالاترین آمار راهیان به دانشگاه به طور مختلف در کنکور سراسری و نیز بورسیه تحصیلی به خود اختصاص داد و نیز به احتمال قریب به یقین تاکنون نیز آن آمار تکرار نگردیده است.
بنده در دوران تحصیلات دانشگاهی نسبتاً طولانی به دلیل تقارن آن با وقوع انقلاب اسلامی و نیز به دنبال آن تعطیلی دانشگاه و انقلاب فرهنگی را داشته ام و در سال ۶۲ با اخذ درجه دکتری دندانپزشکی فارغ التحصیل شدم. سپس به خدمت نظام وظیفه اعزام و بیش از ۲۵ ماه از آن دوران در جبهه جنگ و در بهداری لشکر مربوطه افتخاره خدمت به رزمندگان را داشته‌ام که این مدت اضافه بر افتخار خدمت به رزمندگان در دوران دانشجویی بوده که نصیب من گردیده است.

_ پس از گذار از این دوران سخت مراحل بعدی کاری شما چگونه شکل گرفت؟

در خرداد ماه سال ۱۳۶۷ و پس از به پایان رساندن خدمت نظام وظیفه به مانند هر ایرانی دیگر عشق خدمت به هم وطنان و هم استانی ها و همشهریان عزیز مرا به سوی مراکز مدیریتی استانمان جهت ادامه خدمت طرح در خارج از مرکز کشاند که متاسفانه در آن زمان سمت های مدیر تیمی بهداشت و درمان در هرمزگان به رغم حضور اینجانب انحصاراً در اختیار غیر بومی های بود که نه تنها از این قضیه ( جذب نیروی بومی ) استقبال نمی‌کردند بلکه شرایط را برای زدودن عناصر بومی از خانه‌های خودشان فراهم می‌آوردند و امثال بنده که خدمت را به همشهریان در درجه اول اولویت قرار داده بودم به ناچار با مراجعه به وزارتخانه حکم طرح  خود را به شهرستان استهبان فارس تا پایان سال ۶۹ دریافت و در آنجا مشغول خدمت بودم و پس از  پایان با وجود درخواست مدیر کل بهداشت و درمان استان فارس بنا بر انجام وظیفه در شبکه بهداشت و درمان دولتی،  بعد از اجازه تاسیس مطب در شهر شیراز در اواخر سال۶۹ تاکنون در مطب شخصی مشمول انجام خدمت به هموطنان و همشهریان عزیز می باشم.

نظرتان درباره  مروارید مهر انلاین چیست؟

من  ماهنامه مروارید مهر که بصورت کاغذی و مجله چاپ می شد و سایت وزین  مروارید مهرانلاین تشکر دارم که به حق می رود تا جایگاه ویژه‌ای در دل همشهریان و هم استانی ها باز کند و چراغی را فراروی عرصه مطبوعات استان روشن کند.


با تشکر از جنابعالی و آرزوی توفیق روز افزون.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: