• کد خبر: ۶۷۲
  • | تعداد بازدید: ۲۸۷۳
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶


مروارید مهر انلاین گزارش می دهد : اگر به سالهای ۱۳۹۰ یا ۱۳۹۲ برگردیم و در آن زمان در حالی که ۴ یا ۳ سال به انتخابات مجلس مانده بود ،  اما شور انتخاباتی فوق العاده بالا و گرم و کاربران فضای مجازی با گمانه زنی های خود ، لیست های بلند بالایی  از کاندیداهای احتمالی در فضای مجازی و گروه ها و کانال ها منتشر می نمودند.
 خوب به یاد داریم که برخی کاندیداها از همان زمان کارناوال هایی با حدود ۳۰ خودرو راه انداخته بودند و به اقصی نقاط منطقه سفر می کردند و  لذا شور و ولوله انتخاباتی پیشاپیش آغاز شده بود و علاقه مندان، کاندیدای خود را همراهی می کردند. اما اینک و با توجه به اینکه  چند ماهی بیشتر به ثبت نام داوطلبان مجلس باقی نمانده ، به نظر می رسد هیچ کاندیدی به طور جدی خود را برای ورود به عرصه انتخابات همانند ادوار قبل آماده ننموده است  و یا اگر در اندیشه و اراده ورود به عرصه نتخابات است  تاکنون به جمع‌بندی نرسیده و یا تنها خود و افراد خاصی از این امر مطلع اند و یا نهایتا می توان برداشت نمود محافظه کاری به آنها اجازه رونمائی ندهد! و از سوی دیگر از لیست های احتمالی در فضای مجازی نیز هیچ خبری نیست.
 البته جا دارد موضوع را عمیق تر بررسی کرد، آیا کاندیداهای احتمالی در انتظار شناسایی رقبای خود هستند؟ ایا میخواهند نبض رسیدگی به صلاحیت ها را به دست بیاورند و یا برخی به فضای عمومی کشور توجه دارند و میزان مشارکت برایشان حیاتی است ؟
باید منتظر بود آیا در زمان ثبت نام هم باز با آن  صف‌های طولانی داوطلبان در ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان بندرلنگه مواجه خواهیم بود یا خیر ؟ 
آیا نخبگان سیاسی این بار عالمانه تر و مجرب ورود خواهندکرد ؟
از سوی دیگر رای دهندگان هم به تجارب خوبی دست یافته اند و  قطعا دریافته اند با عدم مشارکت خود هم خیری ندیده اند!
 با توجه به وقایعی که همواره در غرب هرمزگان رخ می دهد و در چندسال اخیر نیز رخ داد ، به نظر می رسد رای دهندگان هم با تجربه تر شده اند و دانسته اند که حضور آنها به نفع منطقه و مدیریت آن خواهد بود و پیش بینی می شود با توجه به این وقایع حضور مردم در انتخابات آتی مجلس پررنگ تر باشد!
 البته نقش و دید نهادهای نظارتی در تایید صلاحیت ها و همچنین نتیجه بررسی لایحه جامع قانون انتخابات که فعلا در کمیسیونهای مربوطه مجلس درحال رسیدگی است ، دو عامل بسیار مهمی است که در سرنوشت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می گردد می تواند بسیار موثر باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: