• کد خبر: ۷۱۵
  • | تعداد بازدید: ۱۰۷۳
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

مروارید مهر به نقل از صدا وسیما گزارش می دهد : دستور قضایی تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها‌ی سوخت استان هرمزگان مستقر شدند.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: اینکار با هدف جلوگیری از معطلی مردم در جایگاه‌های استان مستقر شده اند.
قهرمانی افزود: قاچاق سوخت از جهات مختلف از جمله خسارت به بیت المال، آسیب‌های اجتماعی و احساس ناامنی ناشی از آن، تبعات مخربی را به همراه دارد.
وی در تشریح فرآیند فعالیت تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان گفت: پس از ثبت اطلاعات اشخاص و خودرو‌های دریافت کننده سوخت در سیستم، با ارزیابی تعلق کارت سوخت به خودروی مذکور، مدارک فعالیت خودرو و تعداد دفعات سوختگیری‌های قبلی نیز با استفاده از کارت مورد نظر بررسی می‌شود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: اعضای این تیم در وهله اول، تعلق کارت سوخت به راننده‌ها را بررسی می‌کنند.
قهرمانی گفت: این تیم‌ها همچنین بررسی می‌کنند که فرد دریافت کننده سوخت حتماً گواهینامه راهنمایی و رانندگی داشته باشد.
وی افزود: اعضای تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان وظیفه دارند مدارک رفت و آمد و بارنامه کامیون‌ها و وسائط نقلیه ترانزیتی را نیز بررسی کنند تا دفعات و فرآیند سوخت‌گیری آن‌ها مورد رصد و نظارت دقیق قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در حال حاضر، ۱۶ جایگاه سوخت در سطح شهر بندرعباس فعالیت می‌کنند که تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در تمام این جایگاه‌ها مستقر شده اند.
قهرمانی افزود: اعضای تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها شامل نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم‌های مهندسی جایگاه‌ها و کارشناسان فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه روند اجرای این طرح به مروز زمان با استفاده از سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود، گفت: در نتیجه اجرای این طرح با مقابله جدی با قاچاق سوخت و تاراج سرمایه‌های ملی از مبادی رسمی و غیررسمی و کاهش تصادفات جاده‌ای ناشی از رفت و آمد خودرو‌های سوخت بر وسایل نقلیه فاقد پلاک، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی صورت گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: