العالم فی 60 ثانیه
  • کد خبر: ۷۲۰
  • | تعداد بازدید: ۹۴۷
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷

الامارات الیوم: 

رصد اتوبوس مدرسه در دبی با هوش مصنوعی 

تاکسی دبی از هوش مصنوعی برای نظارت و ردیابی عملکرد رانندگان و حرکت وسایل نقلیه خود استفاده می کند.

شرکت تاکسی دبی، وابسته به اداره راه و حمل و نقل در دبی، تأیید کرد که از فناوری هوش مصنوعی برای نظارت بر 1000 اتوبوس مدرسه برای اطمینان از ایمنی دانش آموزان و رسیدن به موقع آنها به مدارس و خانه هایشان استفاده می کند. 

مدیر بخش عملیات ناوگان در شرکت تاکسیرانی دبی، عمار البوریکی، گفت: این کار با نظارت بر پیشرفت سفرها، اطلاعات دانش آموزان، میزان پایبندی رانندگان به ساعات کار، مشاهده رفتار آنها و ارائه خدمات هشدار فوری در صورت لزوم انجام می شود.

 

الخلیج اونلاین:

شهادت 20 خبرنگار فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه

روز سه‌شنبه (24 اکتبر) رسانه‌های فلسطینی از شهادت «محمد عماد لبد» (27 ساله) خبرنگار مؤسسه رسانه‌ای «الرساله» در بمباران اسرائیل در نزدیکی خانه‌اش در غزه خبر دادند.

با شهادت لبد، تعداد قربانیان حملات اسرائیل به غزه در میان خبرنگاران فلسطینی به 20 تن رسیده که شامل خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های گوناگون فعال در غزه می‌شود.

همچنین دو نفر از خبرنگاران به نام‌های نضال الوحیدی و هیثم عبدالواحد جزء مفقودان هستند و سرنوشت آنها مشخص نیست.

این در حالی است که اخیرا در حمله اسرائیل به روستای علما الشعب در جنوب لبنان یک خبرنگار شهید و 3 تن زخمی شدند.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

درآمد نفتی عراق در ماه سپتامبر چقدر بود؟

طبق آمار نهایی صادره از شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) میزان صادرات نفت خام این کشور در ماه سپتامبر به 103 میلیون و 143 هزار و 199 بشکه رسید.

به گزارش درآمدهای حاصل از صادرات این میزان نفت نیز 9 میلیارد و 422 میلیون و 410 هزار دلار بوده است.

طبق بیانیه سومو، مجموع میزان نفت صادر شده از میادین نفتی مرکز و جنوب عراق 102 میلیون و 220 هزار و 441 بشکه، صادرات میادین القیاره 473 هزار و 335 بشکه و صادرات به اردن نیز 449 هزار و 423 بشکه بوده است.

همچنین میانگین نرخ هر بشکه نفت صادراتی عراق در ماه سپتامبر 91 دلار و 35 سنت بوده است.

 

العربی الجدید:

 مصراز عربستان و امارات وام می‌گیرد

منابع مصری به نقل از منابع آگاه خبر داد که مصر تلاش‌هایی را برای دریافت 5 میلیارد دلار از عربستان و امارات در قالب سپرده در بانک مرکزی مصر آغاز کرده است.

این مقام گفت که این سپرده‌ها قرار است بعدا به سرمایه‌گذاری تبدیل شود. این در حالی است که دولت مصر همزمان در حال مذاکره با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت 700 میلیون دلار از مجموع درخواست وام 3 میلیارد دلاری خود است.

بر اساس این گزارش، مصر با عربستان و امارات درباره تمدید سپرده‌های موجودشان در بانک مرکزی مصر نیز که در سال آینده به پایان می‌رسد توافق کرده است.حجم سپرده‌های کشورهای عربی در بانک مرکزی مصر 29.9 میلیارد دلار است.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس):

 برنامه‌ریزی عربستان برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری

احمد بن عقیل الخطیب، وزیر گردشگری عربستان گفت که  عربستان در مقایسه با کشورهای گروه 20 بیشترین پیشرفت را در بخش گردشگری داشته است به طوری که تعداد گردشگرانی که وارد عربستان شده‌اند به بیش از 30 میلیون گردشگر رسیده است که به معنای تحقق 40 درصد هدف این کشور در بخش گردشگری است.

الخطیب گفت:  هدف ما رشد صنعت گردشگری و افزایش سفرهای داخلی و خارجی با هدف افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشور از 3 درصد در سال 2019 به 10 درصد در سال جاری است.

وی افزود عربستان سعودی به منظور پیشرفت صنعت گردشگری 800 میلیارد دلار، از طریق پروژه های دریای سرخ، الدرعیه و القدیه، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: