• کد خبر: ۴۶۴
  • | تعداد بازدید: ۵۳۴
  • ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

مروارید مهر به نقل از آوای سنت  گزارش می دهد: در روایت‌های اسلامی از ماه محرم به عنوان ماه احترام یاد می‌شود که مانند ماه‌های ذی القعده، ذی الحجه، صفر و رجب در آنها جنگ و درگیری و خون ریزی حرام بوده، اما با شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین رض و یاران با وفایش در صحرای کربلا صداقت و راستی و حقیقت نابود شد.

قیام و نهضت عاشورای حضرت حسین رضی الله عنه در راستای احیای دین و سنت‌های گهربار و ارزشمند رسول مکرم اسلام شکل گرفت . امام بزرگوار با صداقت و از روی اخلاص و دینداری، یزیدیان را به بازگشت از گناه و ظلم و ستم دعوت داد؛ اما دل‌هایی که مهر غفلت خورده و مرده‌اند، جنایتی را رقم زدند که در تاریخ بشریت نظیر آن ظلم و درد و حزن و اندوه تکرار نخواهد شد.

مظلومیت حضرت ابی عبدالله به عنوان سیدالشهدای دشت کربلا و خاندان رسالت در سرزمین نفرین شده عراق که مدفن امیر امیران، حیدرکرار امام علی علیه السلام بوده، در حادثه فجیع کربلا از آنجا نمایان است که طفل‌های معصوم و کودکان و نوجوانان در این نبرد نابرابر به شهادت رسیدند.

واقعه کربلا و شهادت حضرت ابی عبدالله داستان نیست، بلکه درس عبرتی است که دنیای بشریت باید بداند که برای حفظ تاج و تخت و قدرت می‌ شود، بهترین و شریف و پاک و نجیب‌ترین انسان‌ها را قربانی کرد.

به راستی که صداقت و حقیقت تلخ‌اند و این تلخی برای حاکمان خودرای و کینه توزان و منافق صفتان قابل تحمل نیست و هم اینک نیز بعد از گذشت قرنها شاهدیم که انسانها قربانی صداقت و نیت پاک شان می ‌شوند و آنانی که در دلشان کبر و غرور و نفرت از انسان‌های پسندیده و مقبول بارگاه الهی وجود دارد، به راحتی و آزادانه بر مردم بی‌گناه ومظلوم می ‌تازند و انسانیت را زیر پا می ‌گذارند.

خداوند متعال امت اسلامی را امتی برگزیده و منتخب عنوان می‌کند، زیرا این امت امر به معروف و نهی از منکر می‌ کنند، لذا تلاش برای اصلاح امت و نجات مسلمانان از گناهان و خطاها، وظیفه‌ ای همگانی و در راستای ادامه رسالت نبوی و قیام عاشورای حسینی است.

سکوت در مقابل ظلم و بی‌عدالتی و دور شدن از مسیر مطالبه گری کار انسان‌های پست و ذلیل بوده که دین و آخرت خود را برای رسیدن به منافع ناچیز و بی‌ ارزش دنیا می ‌فروشند و تن به ذلت داده و به راحتی حق الله و حقوق جامعه بشری را زیر پا می‌ گذارند و نابودی انسانیت را رقم می ‌زنند.

در این دنیای بی ارزش، فانی و زودگذر باید انسان باشیم و با حفظ حرمت‌ها و تکریم انسان‌ها، از پایمال کردن حقوق دیگران اجتناب کنیم و این از خواسته‌های به مردمی و از موضوعات مهم و پیام بزرگ قیام و نهضت عاشورای حسینی است.

درس بزرگ عاشورای حسینی این است که انسانها فدای تعصب بی‌جا و انحصارطلبی و قربانی صداقت و راستگویی خود می ‌شوند و ان شاءالله حقیقت زنده است و یاد و نام خداوند و نام رسول الله و نام یاران و اهل بیت رسول الله حق می‌ باشد و روزی ستمکاران پاسخگوی کرده‌هایشان خواهند بود و نتیجه و سرنوشت یزیدیان جز ذلت و خواری و بی آبرویی نبوده و تا جهان باقی است نام و یاد حضرت ابی عبدالله زنده و جاودانه است و به تحقیق سرور جوانان اهل بهشت در بالاترین جایگاه و رتبه جوانان جنت ‌برین می‌ باشد و این بهترین پاداش و وعده پروردگار به اهل خیر و سعادت است.

هر فرد امت اسلامی وظیفه دارد که درد جامعه بشری را در سینه داشته باشد و بدون هراس از مشقت‌های روزگار برای نجات انسان‌ها از آتش جهنم و نابودی آخرت و تاریکی قبر تلاش کند تا به سعادت در دنیا و آخرت برسد.

امید می‌رود، تمام اقشار امت اسلامی، حاکمان، علما، مسئولان و دلسوزان برای نجات انسان‌ها از پلیدی و زشتی‌ها درد در سینه داشته باشند و با هم و غم بیشتری برای اصلاح امور تلاش کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: