یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۶۰۷
  • | تعداد بازدید: ۳۹۴۵
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷


انقلاب اسلامی ایران یکی از رویدادهای مهم و کم نظیر قرن 21 است. انقلاب از واژه منقلب شدن و تغییر از درون است. در واقع مردم ایران پس از طی نمودن سلسله های متعدد پادشاهی مصمم گردید از درون به این نتیجه رسد که یک نظام برخواسته از درون افکار و باورهای خود را بر سرکار بیاورد که اولا: استقلال سیاسی،فرهنگی و اقتصادی از بیگانگان داشته باشد. ثانیا باورهای عمیق دینی خود را حفظ نماید و در مقابل الگوهایی که حاکمان قبل از غرب کپی و بر خلاف تمایلات مردم به جامعه القاء می کردند (همانند کشف حجاب در دوره رضاخان و ..)ایستادگی کنند.ثالثا سرنوشت خود را از طریق مشارکت عمومی تعیین نمایند(انتخاب رئیس جمهور،نماینده مجلس،شوراهای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری). این دستاوردها به زبان ساده اما چه بساکشورهایی در جهان و حتی همسایگی ما هستند که تاکنون حتی یک انتخابات در کشورشان نداشته اند و همه تصمیمات یکجانبه و از سوی حاکمیت است و مردم حق مشارکت ندارند.رابعا باید اذعان کرد این انقلاب در رشد فکری مردم بویژه جوانان تاثیر بسزائی داشته است با این تحلیل که تفکر سیاسی و انقلابی و گفتمان یک جوان ایرانی بسیار بالاتر از جوانان کشورهای منطقه است.

از این روی باید گفت تاثیر انقلاب اسلامی در کشور و بسیاری از کشورهای جهان نمی توان نادیده گرفت. نتیجه دیگر این انقلاب اقتداری است که کشورمان در مقابل عظمت پوشتالی جهان سلطه کسب نموده است.بی شک ما یک قدرت جهان و منطقه بحساب می آئیم و نام ایران با معادلات اصلی سیاست جهانی گره خورده است و تلاش غرب برای کوچک شماری ملت ایران ره بجایی نبرده است.

در پایان باید گفت پرداختن به ابعاد این انقلاب مجالی فراخ تر و مفصل تر می طلبد . در بهار چهل و سوم انقلاب اسلامی ضمن تبریک به ملت ایران و مقام معظم رهبری و زنده نگهداشتن یاد بنیان گذار جمهوری اسلامی(امام خمینی ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس ،جانبازان و ایثارگران و آزادگان و سردار دلهار حاج قاسم سلیمانی، همگی دست در دست هم بگذاریم تا مشکلات فعلی کشور بویژه اقتصاد و معیشت مردم حل وفصل گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: