مدیر مسوول
  • کد خبر: ۶۴۹
  • | تعداد بازدید: ۳۹۵۵
  • ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴


مروارید مهر انلاین گزارش می دهد:وضعیت پوشش در سواحل بندرعباس و برخی جزایر استان ،  موضوعی است که چند سالی است به آن پرداخته می شود و مسئولین امر از تریبون ها بارها آن را متذکر شده‌اند. هر چند تذکر متولیان امر به جا و شایسته بوده، اما مراقبت از عفاف و حجاب و تذکر وظیفه همه افراد جامعه است.
 بی شک هیچ کدام از والدین به بی حجابی و بدحجابی فرزندانشان در جامعه رضایت نمی دهند ؛ خصوصاً مردم هرمزگان که در طول تاریخ نشان داده اند به حجاب به ویژه پوشش بومی خود حتی در رژیم گذشته ،سخت معتقدند.

اما علاوه بر اماکنی که در آنها بدحجابی عادی شده همانند سواحل و طبیعت، اخیراً در برخی مطب پزشکان پوشش خصوصاً از جانب  کادر درمان مطب وضع بسیار نامطلوبی دارد .در برخی از این مطب ها که پزشک نیز خود مرد است اکثریت زنان کادر درمان از قبیل کمک پزشک،کمک دندانپزشک، منشی، پرستار از نظر پوشش در وضع نامناسبی قرار دارند به گونه‌ای که پوشش آنها در حین کار متاسفانه چهارچوب های عرفی و بومی و دینی را زیر پا گذاشته و گویا فرض را بر آن گذاشته اند که در محیط خصوصی خود به سر می برند .
رعایت نامطلوب در اینگونه مطب‌ها بارها مورد تعجب و نقد بیماران قرار گرفته اما بیمار به دلایلی مبادرت به اعتراض در آن مطبها  نمی کند .
در برخی مطب ها پوشش خانم های کادر درمان بسیار بدن نما کوتاه ،کلاه های کوچک بر سر و برخی کلاه های توری بر سر گذاشته اند. اما پزشک محترم در این میان گویا ، اجازه چنین پوششی داده و تایید نموده است. این را می دانیم که پوشش مانع کار نبوده و خوب به یاد داریم در دوران‌هشت سال دفاع مقدس پرستارانی زحمتکش با پوشش کاملاً اسلامی در مراقبت از مجروحان جنگ تحمیلی چه رشادت ها و چه توفیق هایی داشتند.
 ما جنوب نشینان صرف نظر از اعتقادات دینی و مذهبی، پوشش در ذاتمان است به گونه ای که هنوز مادران و مادر بزرگانمان در کنار مردان محرمشان هم پوشش خود را حفظ می نمایند. بنا نیست پوشش با امر آمر قانونی و ضابط قضایی باشد ما باید خود به این موضوع باور داشته باشیم و  به بد آموزی که در جامعه خواهد داشت بیندیشیم.
 البته ناگفته نماند این الگوی بد حجابی در برخی مطب‌ها سوغات فرهنگ مطب های کلانشهرها خصوصاً تهران است. گوبا پزشکان این گونه مطب ها می پندارند چنانچه پوشش آنها کامل و مطابق عرف محل باشد بیماران کمتری جذب می شوند. تصوری که کاملاً غلط است .
البته ضرورت دارد یادآور شویم اکثریت مطب پزشکان بندرعباس پوشش مناسب و مطابق عرف و موازین اسلامی و در حد بسیار مطلوبی است. شک نکنید اگر نسبت به پوشش بد و عادی انگاری بی حجابی بی تفاوت باشیم، آسیب های جدی اجتماعی آن دامن ما و نسل آینده جامعه را خواهد گرفت.

 در پایان از دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر متولیان امر انتظار می رود همانگونه که بر درمان و رعایت ضوابط پزشکی نظارت دارند، بر پوشش کاردرمان در مطب برخی پزشکان نظارت بیشتری داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: