• کد خبر: ۴۶۳
  • | تعداد بازدید: ۱۰۶۵
  • ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
در کتاب "نسخه های خانگی تجربه شده و اسرار شفای طبیعی" نوشته گروهی از نویسندگان آمریکایی که در سال 1993 م به چاپ رسیده، آمده است: برخاستن از بستر در شب و انجام حرکات ساده در منزل و برخی تمرینات سبک ورزشی و شستن دست ها و پاها و مالش دادن آنها با آب و تنفس عمیق برای سلامتی بسیار مفید است.
با اندکی تأمل در این توصیه ها در می یابیم که همه این حرکات در وضو و نماز شب تجلی می یابد.
جالب اینکه نبی اکرم اسلام پیش از همه این تحقیقات در اشاره ای معجزه گونه به نماز شب می فرماید:"نماز شب را بر پا دارید که صالحان پیش از شما به آن می پرداختند، تقرب به باری تعالی و دوری از گناه و کفاره بدی ها و دور ساختن درد از جسم در آن نهفته است". امام احمد در مسند خود و ترمذی و بیهقی و حاکم در مستدرک آن را آورده و ابن عساکر از ابی درداء آن را روایت کرده و البانی نیز در صحیح جامع در حدیث شماره 4079 به آن اشاره کرده است.
درباره نحوه رفع درد از جسم توسط نماز شب ثابت گردیده است که:
نماز شب ترشح هورمون "کورتیزول" را (که کورتیزون طبیعی بدن است) کاهش می دهد به ویژه که نماز شب چند ساعت پیش از بیدار شدن برای وقت سحر(یک سوم آخر شب) اقامه می شود که این امر از افزایش ناگهانی قند خون که برای بیماران مبتلا به این عارضه خطرناک است و نیز از افزایش ناگهانی فشار خون جلوگیری می کند و مانع سکته مغزی و بیماری های مزمن قلبی در بیمارانی می شود که به آن دچار هستند.
نماز شب از خطر انجماد خون در رگ های شبکیه چشم که به سبب کندی جریان خون در خلال خواب صورت می گیرد و نیز افزایش فشار خون به سبب استفاده کم از مایعات یا کمبود شدید آن در بدن جلوگیری می کند. علاوه بر آن از بیماری های مشابه ناشی از چاقی مفرط و تنگی نفس که مانع از بازگشت خون از سر از طریق سیاهرگ می شود، می کاهد.
نماز شب برای بیمارانی که به انواع التهاب مفاصل همچون روماتیسم و غیره دچار هستند به خاطر حرکات سبک و مالش دادن با آب به هنگام وضو مفید است و بیماری آنان را بهبود می بخشد.
نماز درمان کارآمدی برای بیماری "عدم تحرک طولانی مدت" است، زیرا بدن در حین اقامه نماز شب، به حرکت واداشته می شود و تحرک ساده و ملایم آن هم به صورت منظم از روش های اصلی درمان این بیماری به شمار می آید.
نماز شب بدن را از شر تجمع گلسترول های سه گانه ( موسوم به چربی های بد) می رهاند. این نوع گلسترول پس از صرف غذای پر چرب در وعده غذایی شبانه، انباشته می شود که در نتیجه آن خطر ابتلا به بیماری های انسداد شرایین قلب در این بیماران در مقایسه با دیگران 32 درصد بیشتر است.
نماز شب از مرگ های ناگهانی به دلایل مختلف به ویژه ناشی از سکتهقلبی و مغزی می کاهد.
نماز شب همچنین خطر مرگ ناگهانی به دلیل افزایش ضربان قلب را کاهش می دهد که تنفس هوای پاک خالی از آلودگی های روزمره به ویژه دود وسایط نقلیه و عوامل حساسیت‌زا را هم به همراه دارد.
از آنجا که در نماز شب تلاوت قرآن و تدبر و تأمل در آن زیاد است این امر ذهن را فعال می سازد و بر توان آن در انجام فعالیت های مختلف می افزاید. تکرار اوراد و اذکار به ویژه اذکاری که صبح و شب بر زبان جاری می شود، از ابتلا به بیماری آلزایمر و ضعیف شدن ذهن در دوران پیری وناامیدی و دیگر بیماری ها جلوگیری می کند.
نماز شب به دلایل ناشناخته ای مانع از بروز بیماری موسوم به زنگ گوش می شود یا از شدت آن می کاهد.
خداوند بهترین حفظ کننده و ارحم الراحمین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: