یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۶۵۰
  • | تعداد بازدید: ۳۸۰۳
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

مروارید مهر انلاین گزارش می دهد: باز 12 تیر از راه رسید و باز یاد زن و مرد و پیر و خرد سالی که به پرواز درآمدند اما به مقصد نرسیدند تداعی شد.

هنوز صحنه های زجر آوری که بر روی آبهای خلیج فارس و سواحل استان می دیدیم از اذهان ما خارج نشده ، هنور ضجه های پدری که در دبی منتظر کل اعضای خانواده اش بود از یادمان نرفته، هنوز نقش حنای دستهای نو عروسی که برای ماه عسل با همسرش مسافر بودند فراموش نکرده ایم، هنوز اجساد 66 کودک بیگناهی که مورد اصابت موشک ناو وینسنس جنایتکار قرن -آمریکا- قرار گرفتند و بر روی آب معلق بودند روحمان را آزرده نموده است.

در دوازدهم تيرماه 1367 شمسي برابر با سوم ژوئيه 1988 ميلادي، هواپيماي مسافري ايرباس ايران که از بندرعباس عازم دُبي بود، بر فراز آب هاي خليج فارس و در نزديکي جزيره "هنگام" مورد هجوم يگان هاي دريايي متجاوز آمريکايي مستقر در آب هاي خليج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

اين هواپيما در زمانی که ایران در نبرد با متجاوزین بعثی که مورد حمایت شرق و غرب قرار داشت با موشک ناو جنگي وينسنس مورد حمله عمدي نيروهاي تجاوزگر و جنايت پيشه شيطان بزرگ قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامي آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع اين جنايت فجيع به شهادت رسيدند.


در ميان سرنشينان هواپيما، 66 کودک زير 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهاي خارجي نيز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپيماي مسافربري جمهوری اسلامی ايران از سوي جنايتکاران آمريکايي، در حقيقت يکي ديگر از مراحل رويارويي استکبار جهاني با ملت بزرگ ایران براي تقويت متجاوزان عراقي در جبهه هاي جنگ بود.


پس از سقوط اين هواپيما، مقامات آمريکايي براي توجيه اين جنايت نابخشودني، دلايل ضد و نقيضي عنوان کردند و کوشيدند اين اقدام خصمانه را يک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتي جنگي وينسنس به پيشرفته ترين سيستم هاي راداري و رايانه اي و همچنين مشخص بودن نوع هواپيماي در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و اين اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.

با اين حال مقام هاي آمريکايي پس از چندي، در توهيني آشکار به ملت ايران، مدال شجاعت بر گردن ناخداي اين ناو انداختند و بدين سان حمايت رسمي خود را از اين جنايت اعلام نمودند. به هر تقدير، اين جنايت نيز در کنار جنايات بي شمار دولت آمريکا، در پرونده سياه استکبار جهاني ثبت شد و لکه ننگ ديگري بر تارک آن جنايت پيشگان نقش بست

"روحشان شاد٬ راهشان پر رهرو باد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: