به قلم طاهر جانی
  • کد خبر: ۷۲۵
  • | تعداد بازدید: ۹۲۱
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

مروارید مهر به نقل از آوای سنت گزارش می دهد:طوفان الاقصی تابوی رجزخوانی های رژیم صهیونیستی را در هم شکست تا بنیامین نتانیاهو نخست وژیر حال حاضر اسرائیل با قیافه درهم کشیده و بغض کرده از عملیات حماس به عنوان هولوکاست بعد از جنگ جهانی دوم یاد کند. وی سپس در مقابل دوربین ها از اعزام ناو آمریکایی به مرزهای سرزمین های اشغالی خبر داد و برای جبهه مقاومت خط و نشان کشید. رژیمی که چهار گوشه آن را اعراب محاصره کرده اند و در همه هفتاد سال گذشته تنها با کمک های همه جانبه، لابی فاسد صهیونیستی، جایی که آنها توانسته اند با استفاده از پول های کلان معادلات سیاسی در آمریکا را بر هم بزنند، پابرجا مانده است.

همزمان با تخلیه اولین محموله سلاح های کشتار جمعی از هواپیمای نظامی آمریکا، رژیم غاصب این بار به بهانه دفاع از خود، همان روش تکراری سال های گذشته یعنی یورش همه جانبه توپخانه ای و هوایی را بکار گرفت و در هر بخش رسانه ای از ابعاد گسترده حملات خبر داد تا شاید بتواند پیش از کشیده شدن اعتراضات مردمی به اروپا، حماس را واردار به تسلیم نماید. اسرائیل حتی به مجروحان بیمارستان المعمدانی هم رحم نکرد و با ادعاهای واهی مبنی بر برخورد موشک حماس به بیمارستان از پذیرفتن مسئولیت جنایت بر علیه بشریت شانه خالی کرد. با این حال رصد جریان جنگ از سوی کشورهای منطقه به خوبی ثابت کردند که صهیون ها برای ادعای خود تصاویر آرشیوی را به نمایش گذاشته و در کتمان حقایق دست هر بشری را از پشت بسته اند. جالب اینکه رسانه های آمریکایی نیز در فردای شب حمله سخنان سراسر کذب مقامات اسرائیلی بر هدف گیری بیمارستان از سوی حماس را باور کرده بودند.

کابینه اسرائیل همچپنن این ادعا را مطرح می کرد که رفتار نیروهای حماس با شهرک نشین ها غیر انسانی و خشونت بار بوده است، فرماندهان سردرگم ارتش صهیونیستی طی ساعات اعلان جنگ بر غزه با اذعان به تلفات کم نظیر طوفان الاقصی تلاش کرده اند با به تصویر کشیدن دفن اجساد کشته های خود به فریب اذهان عمومی پرداخته و این مسئله را به جامعه جهانی القا نمایند که حماس با استفاده از هر ابزاری شهرک نشین ها و از جمله کودکان را در درون رختخواب هایشان کشته است! لیکن اظهارات مستند این روزهای اسرای آزاد شده، تماما حاکی از رد استفاده از ابزار خشونت توسط حماس و رفتارهای انسان دوستانه این گروه می باشد.

از ابتدای آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس، همه منابع اعم از آب و برق و سوخت را روی ساکنین غزه به حالت مسدود در آمده و وزیر دفاع رژیم صهیونستی که جایگاهش را بسیار متزلزل می بیند، در توجیه اقدام به نسل کشی، جنگ کنونی را علیه یک عده حیوان در غالب انسان عنوان کرده است!! بدین معنا که زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی صلاحیت زنده ماندن و برخوردار بودن از زندگی طبیعی مانند سایر انسان ها را ندارند و سخنان یانیر لاپید( نخست وزیر پیشین اسرائیل) در سازمان ملل در جانبداری از صلح دروغی بیش نبوده است.

متعاقبا کشورهای قطر، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، حکومت منطقه‌ای کرد شمال عراق، پاکستان، دولت موقت طالبان در افغانستان، لیبی، الجزایر، جیبوتی، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، نروژ، آلمان، روسیه، ایتالیا، کوبا، ونزوئلا، شیلی، کلمبیا، سومالی، اسلوونی، استرالیا، کانادا، مراکش، اداره قبرس یونانی، قبرس جنوبی و بسیاری دیگر از دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی ضمن انتشار پیام ‌هایی حمله به بیمارستان غزه را محکوم کرده و خواستار حفاظت از غیرنظامیان و پایان فوری جنگ شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که پس از پذیرش شکست در اجرای طرح عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان و قطر، دولتش را درگیر بزرگترین چالش در خاورمیانه می بیند به سران کشورهای منطقه گوشزد کرد که با حماس همکاری نکنند. نتیجه این اخطار، اختیار عمل به اسرائیل برای بمباران تمام وقت غزه و کشتار نزدیک به هشت هزار انسان بیگناه تا بدین جای کار بود که نزدیک به نیمی از آنها را کودکان تشکیل می دهند!! [امروز ششم آبان ۱۴۰۲ شمسی]

اندکی پس از محکومیت حملات اسرائیل به غزه از سوی کشورها، نگرانی های بین المللی درباره وقوع فاجعه هولناک انسانی در این شهر به شدت افزایش پیدا کرده است. بعد از اتمام دوران نخست وزیری دیوید کامرون، میز نخست وزیری در انگلیس، ثبات لازم و کافی نداشته و ریشی سوناک اگر می توانست به مردم جزیره بگوید، سفرش به سرزمین های اشغالی صرفا جهت عرض ارادت خواهد بود، مسلما این کار را می کرد. او در اسرائیل از همراهی خود و مردمش با رژیم صهیونیستی سخن به میان کشید، ولی تظاهرات چند صد هزاری ساکنین لندن با پرچم های فلسطین و لبنان و هم صدایی آمریکایی های واشنگتن در حمایت از مظلومیت غزه آب پاکی را روی طرفداران لابی صهیونیست ریخته است.

نسل کشی اسرائیل در غزه، از سرگیری تجاوز ارتش این رژیم به حریم لبنان، حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه در پاسخ دخالت آمریکا در خاورمیانه به منظور ایجاد تنشی دیگر میان اعراب و ایران، همه و همه معادلات جنگ در منطقه را سخت تر کرده است. در این حال کارشناسان رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در تایید سخنان مقامات کاخ سفید، حمله به پایگاه های آمریکایی را به نیروهای نیابتی ایران نسبت داده و هدف حملات سنگین اسرائیل به غزه را برای نابودی حماس می دانند!!

لحن تهدید آمیز آلن کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل در پاسخ به انتقاد آنتویو گوترش رئیس سازمان ملل از رژیم صهیونیستی برای استفاده از سپر انسانی در جنگ غزه گویای این واقعیت می باشد که آمریکا در همه زمینه ها مهمترین و نزدیک ترین شریک رژیم صهیونیستی است و از هرگونه اقدام غاصبان جنایتکار حمایت می کند.

اسرائیل به طور متوسط روزانه بیش از دویست پنجاه نفر مردم غزه را شهید کرده و سلامت جان حدود دویست تن اسیر صهیونیستی و تعدای انگشت شمار آمریکایی در غزه را مانع از حمله زمینی به این شهر می داند و پی برده است که صورت دست زدن به چنین ریسکی علاوه بر مقاومت حماس، خطر افزایش تلفات به دست جوانان غزه را هم پشت سر می بیند. وی که به تازگی ارتش خود را خردمند ترین ارتش در دنیا توصیف کرده است هیچ ابایی از ریختن بیشترین هجم بمب به روی مردم بی دفاع غزه ندارد و شرورترین جنایتکار قرن  شایسته ترین لقبی است که می توان به او داد. رژیم صهیونیستی با بدنه ای ترک خورده مانند یک طبل تو خالی در دست دولت آمریکا است. بدون شک خون بیگناه پایمال نخواهد شد و وعده الهی در راه است تا غاصبان پلید سرزمین های اشغالی را به سزای ابدی جنایت هایشان برساند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: