مروارید مهر انلاین به نقل از ایرنا گزارش می دهد : سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان جلسه ای با نمایندگان و هیات رییسه مجلس درباره انتخابات نداشته است.

هادی طحان نظیف در جلسه پرسش و پاسخ به مناسبت گرامیداشت مقام دانشجو در دانشکده حقوق دانشگاه تهران گفت: ۱۱ اسفند سال جاری شاهد دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم، هر دو این انتخابات مهم هستند و اقدامات اجرایی در این زمینه از ماه ها قبل آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مجریان بر این است که انتخابات پرشور برگزار شود، اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که چند روز قبل پیش ثبت نام نهایی شد اصلاح قانون انتخابات بود که سال ها مطرح بود، حدود هفت سال قبل سیاست های نظام توسط رهبری ابلاغ شد، از همان زمان با توجه به سیاست های اعلامی همه اذعان داشتند این قانون نیازمند به روزرسانی است.
طحان نظیف اظهار داشت: برای مثال در فضای تبلیغات شاهدیم از فضای کاغذی به فضای مجازی وارد شده است که در قانون به آن اشاره نشده بود ولی در اصطلاحیه به آن پرداخته شده است.
وی تاکید کرد: از مجلس گذشته بحث اصلاح قانون انتخابات مطرح بود در مجلس یازدهم باز پیگیری شد از سال گذشته به این موضوع بیشتر توجه شود که نهایتا این کار انجام شد.
وی گفت: البته بسیاری از موضوعات در سیاست های کلی آمده بود ولی در اصطلاحیه نیامده است با این حال ما این اصطلاحیه را چند قدم رو به جلو میدانیم.
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: ما پیش ثبت نام و ثبت نام را پشت سر گذاشتیم هیات های اجرایی اولین مرحله بررسی صلاحیت ها را انجام دادند این هیات ها هیچ ارتباطی با شورای نگهبان ندارند.
وی تاکید کرد: مرحله بعد هیات نظارت استانی است که مهلت بررسی آن ها ۵۰ روز است، هم اکنون ما در این مرحله هستیم مرحله آخر مرحله شورای نگهبان است که ما ۳۰ روز زمان داریم.
وی ادامه داد: ملاک و مبنای ما در شورای نگهبان قانون است.
وی افزود: ما در حال بررسی چند مصوبه در شورا هستیم یکی از آن ها لایحه برنامه هفتم است که سه نوبته در حال بررسی هستیم بنایمان این است از ابتدای سال آینده این برنامه اجرایی شود، ۲۹ جلسه در شورا در این زمینه برگزار شده و این جلسات ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: