نیلوفر حاتمی
  • کد خبر: ۱۴۲
  • | تعداد بازدید: ۶۹۴
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱


اردوي علمي بازديد از شهر بندر كنگ توسط دانشجويان شهرسازي

دانشگاه پيام نور بندرعباس

به جرات ميتوان از بندر کنگ به عنوان مرواريد خليج فارس ياد كرد.

در بازديدي كه از شهر زيباي بندر کنگ داشتيم بيشترين چيزي كه خود نمايي مينمود تميزي و نظافت کوچه و گذرهای این شهر بود.

در بدو ورود مهمان جناب اقاي زارعي شهردار پر تلاش و دلسوز بندر كنگ بوديم كه با مشايعت ايشان به بازديد موزه ي بندر كنگ و اقامت گاه يوسفي و لنج هاي تفريحي و بادگيرهاي مرمت شده ي اين بندر زيبا رفتم.

شهردار محترم عملکرد شهرداری بندرکنگ را خصوصا بحث احیای بافت فرسوده را تشریح نمود.

در اواسط سفر يك روزه ي ما با ناخداي ١٠٨ ساله ی پرتجربه ملاقات داشتيم كه ايشان از حضورشان در جنگ جهاني دوم خاطراتي را براي ما تعريف كردند، و جالبترين قسمت سفر رفتن به موزه و تماشای سبك سنتي و جنوبي كه اصالت ان با وجود سالها حفظ شده بود که نظر همگان را جلب مي نمود،ساحل زيبا و بكر بندر لنگه يكي از جاذبه های زيبا بود که ما را در این سفر به وجد آورد.

موزه ی زیبای بندر کنگ با لباسهای رنگی و پر زرق برق محلی زینت بخش انجا بود که توجه همگان رو به خود جلب میکرد وسایل سنتی در عین قدمت بسیار از زیبایی انها نکاسته بود و مورد توجه بود. ضمن اینکه موسیقی محلی با سازهای سنتی روح هر انسانی را جلا میداد.

بطور کلی شهرستان بندرلنگه یکی از نقاط زیبای استان است که آرامشی عجیب به هر گردشگری القا می نماید. زیبایی ساحل و نیلگونی خلیج فارس را می توان در شهر بندرلنگه و کنگ دید.

بندرکنگ را شهری اصیل و خاص دیدم . گویا این شهر در انتظار ثبت جهانی شدن خود است و مسوولین شهر این موضوع را سخت پیگیرند.

همراهان ما که دانشجویان بودند ، این سفر را فراموش نخواهند کرد و به دوستان خود سفر به شهرستان بندرلنگه و شهر تاریخی بندرکنگ را توصیه می نمایند.

جمع ما سی نفره بود ، ساعت 8صبح وارد بندرکنگ شدیم و ساعت 10شب به بندرعباس بازگشتیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: