گزارش از: سامیه سلیمی
هر دم ازین باغ ، بری می رسد. شما را میزبان قلم معلمی توانا و مهربان می کنم که سال ها ، معلمی را با جان و دل و رفتار توصیف کرد و مجموعه بزرگی از معلمان امروز منطقه ، افتخار شاگردی ایشان را داشته اند.آنقدر شیوا و دلنشین است دست نوشته اش که حیفمان آمد ، آن حس زیبا را تنهایی مهمان شویم.
  • کد خبر: ۳۲۱
  • | تعداد بازدید: ۱۵۸۵
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷

مروارید مهر انلاین گزارش می دهد

مریم مروت هستم متولد بیستم مهرماه ۱۳۳۸ ، در شهر آرام و زیبای بندرلنگه که حاضر نیستم با هیچ جای دنیا آن را عوض کنم.
در خانواده ای متوسط و مذهبی رشد کردم ، یک خواهر و ۲ برادر دارم با پدر و مادری مهربان و در محیطی ارام و محبت انگیز کنار بزرگترهای عزیز که نعمت زندگی هستند رشد نمودم.
۳ سال اول دوران ابتدایی را در مدرسه فکری و ۳ سال بعد در دبستان شهید دادی زاده گذراندم.دوران دبیرستان در دبیرستان پروین اعتصامی و پس از آن به دانشسرای مقدماتی بندرعباس و میناب رفتم.
مشوقین من اول پدر و مادرم و بعد از ان ها دو تن از دایی های عزیزم مرحوم حاج ابراهیم و حاج عبدالله تیموری بودند.
سال ۵۵ پس از فارغ التحصیلی از دانشسرا وارد شغل مقدس معلمی که آرزوی من بود ، شدم.
۱۸ ساله بودم که ابلاغ تدریس در روستای مغویه را به من و تعدادی از دوستانم دادند. از جمله دختران دایی ام ، خانم ها معصومه و سکینه تیموری ، فاطمه اسدپور و معصومه شریفی لاری.
واقعا ان زمان به سختی رفت و امد می شد ، بیشتر وقت ها سوار ماشین های سنگین می شدیم و روی بار می نشستیم تا به مقصد می رسیدیم.
هم زمان با پیروزی انقلاب و همگام با مردم ایران بنا بر وظیفه ای که داشتیم ، فعالیت انقلابی نیز می کردیم و قطره ای بودیم در دریای بیکران و ان شاءالله توانسته باشیم دینمان را ذره ای نسبت به این انقلاب ، امام و شهدا ادا کرده باشیم. پس از پیروزی انقلاب به بندرلنگه آمدیم ،مدتی را معاون دبیرستان ۱۲ فروردین بودم و بعد از یکسال، مدیریت مدرسه دادی زاده به من محول شد .
در مدرسه شهید دادی زاده کنار همکاران و بزرگوارانی که قبلا در دوران تحصیل ابتدایی ناظم و آموزگار خودم بودند ، شروع به کار نمودم ، عزیزانی مانند خانم ها عمادپور ، فاطمه گل معماردوست ، شهناز درخور ، صفیه یوسفی ، شهناز نعمت پور ، مهین آزاد ، مرحومه حاجیه صفیه شفا و دیگر دوستان که همگی عزیز و پیشکسوت هستند کار کردم و از آنها آموختم.
پس از آن مدیریت مدرسه راهنمایی دستغیب را پذیرفتم در حالی که کشور در اوج جنگ بود ، در کنار همکاران خوب و معاون و خواهر عزیزم بی بی فاطمه موسوی و بچه های عزیز دانش اموز برای جبهه ترشی ، مربا و بافتنی هایی مثل ژاکت ، کلاه و دستکش آماده می کردیم و ارسال می شد.
پس از آن سال ها مدیریت دانشسرای مقدماتی دختران را عهده دار شدم . بهترین دوران بود ، دانش آموختگانی که بدون توقع و با خلوص نیت از روستاهای سراسر شهرستان بندرلنگه ( بستک و پارسیان نیز تحت پوشش بودند) به این مرکز می آمدند و در کنار دوستان شهری شروع به آموختن کردند .واقعا یادش بخیر . بچه های باغیرت هرنگ ، کمشک عزیز ، لنگه ای های جسور و عزیز و همه خوبانی که از دورترین نقاط شهرستان می آمدند ، هدفشان درس خواندن و تعلیم بود .
این بچه های پاک روستا وقت عبادتشان را با هیج چیز عوض نمی کردند ؛ من هم بیشتر چیزها را از آن ها آموختم و تجربه کردم و خوشحالم که همکار هستیم و باعث افتخار.
سال ۱۳۷۳ بعنوان مدیر نمونه کشوری انتخاب شدم که این موفقیت را مدیون تلاش همکاران عزیزم می دانم ، من قطره ای از این عزیزان و به نمایندگی از آن ها در این مراسم شرکت نمودم و باارزش ترین هدیه ای که دریافت نمودم دیدار با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بود که هیچ وقت فراموش نخواهم کرد. ( جانم فدای رهبر)
سال ۱۳۷۴ مدیریت مدرسه راهنمایی نمونه ۱۲ اردیبهشت بندر لنگه را بر عهده گرفتم.
آنجا نیز بهترین دوران خدمتم بود در کنار همکاران و دوستانی که تک تک آنها برایم ارزشمندند و همچنین دانش اموزانی بااخلاق و دوست داشتنی دیروز که با تلاش خود و خانواده امروز افراد لایق و مفیدی برای جامعه هستند . خداوند نگهدارشان باد ، به چند نفر از ان ها به نمایندگی بسنده می کنم : خانم دکتر افروز آزاد ، خانم دکتر بهجت ، خانم دکتر زرین حسینی ( روانشناس ) خانم مهندس مهدیه مهدی پور ، خانم مهندس فاطمه عزت زاده ، خانم لیلا رواز ( کارشناس مامایی ) فاطمه و فائزه مرادپور
سال ۸۴ علیرغم میل باطنی و طبق برنامه دولت و سنوات ۳۰ ساله بازنشستگی نائل شدم ، اما بعد از آن هم نتوانستم ارام بنشینم و بصورت افتخاری در ارگان های زیر مشغول فعالیت و همکاری هستم : دبیرستاد برگزاری نماز جمعه خواهران _ دبیرستاد واحد اربعین خواهران _ عضو شورای حل اختلاف _ عضو ستاد حج و زیارت _ حامی زنان بدسرپرست و بی سرپرست_ عضو جمعیت هلال احمر_ عضو مرکز نیکو کاری مسجد _ فرمانده گردان الزهرا _ عضو شورای قشر بسیج
درپایان از خدای خود شاکرم که در خانواده ای رشد کردم که بهترین ها را آموختم ، همسری مهربان و فداکار که در تمام مراحل زندگی همگام و همراه من بودند،بدون اینکه ذره ای خم به ابرو بیاورد چون ایشان همدردم بود ، او یک معلم است خیلی چیزها از جمله صبوری و گذشت از ایشان آموختم.
افتخار می کنم به داشتن چنین خانواده و فرزندانی که از نظر من بهترین هستند .
خداوند نگهدارشان باد.الهی امین

باسپاس از خانم مروت که مروارید مهر انلاین را در این گزارش همراهی نمود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
سکینه تیموری آموزگاربازنشسته فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
۰
۰
خانم مروت عزیزان شاالله همیشه سلامت باشی
ایشان گذشته ازخدماتی که انجام داده انداخلاق ورفتارشان ستودنیست
شهناز باقري لنگه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
۰
۰
سلام با عرض احترام
به نظر بنده ايشان واقعأ خانمي نمونه و دلسوز و كار بلد براي اين شهر ميتواند باشد بنده در بعضي از موارد در كنار ايشان بوده ام و از نزديك همكاري بي كرانشان را ديده ام ما به داشتن همچون بانوي فداكار و پرتلاش افتخار ميكنيم
خدیجه نعمت پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
۰
۰
سلام امیدوارم همچنان که در کارهایت موفق بوده ای کماکان در زندگیت خیر و سلامتی و
شادی داشته باشی و سعادت فرزندانت ببینی
حسن صوغاني
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
۰
۰
سلام
خانم مروت انسان بسيار شريفي هستند اخلاق و منش والايي دارند وزحمات زيادي براي شكوفايي اين سرزمين كشيدند آرزو مي كنم در پناه خدا شاد و سربلند باشند
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
۰
۰
سلام
خانم مروت انسان بسيار شريفي هستند اخلاق و منش والايي دارند وزحمات زيادي براي شكوفايي اين سرزمين كشيدند آرزو مي كنم در پناه خدا شاد و سربلند باشند
ایران کریمی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
۰
۰
باسلام وعرض ادب خانم مروت همکار مهربان وگرامیم خدمات بسیار ارزنده ودرخورستایش ازخود بیادگار گذاشتند که جادارد تشکر ویژه ای داشته باشم وبهترین هارا ازخداوند متعال طلب نمایم
رباب نعمت پور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
۰
۰
درودواحسنت به خواهرعزیزودلسوز و پرتلاش و فعال اجتماعی برای شهرم با آرزوی سلامتی و موفقیت برای این عزیز دوست داشتنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
۰
۰
خانم مروت عزیزم دوستت دارم مدیرعزیزم
زارع
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
۰
۰
بادرودفراوان به بانوی فعال ونمونه وخوش اخلاق شهرم افتخارشاگردی ایشان رادردانشسراداشتم خداوندبهشون سلامتی بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
۰
۰
خانم مروت عزیزمدیر گرامیم خداوند به شما طول همر وسلامتی بدهد شما مانند مادری عزیز درکنار سایر همکارانتان خانم جعفرپور مهربان ،خانم جابری خوش اخلاق خانم حلوایی (خدارحمت شان کند)وخانم نصرتی عزیز وسایرسرپرستان ودبیران برای ماکه درنوجوانی ازخانه وخانواده دور بودیم ، بودید وهمیشه راهنمایی نمودید