یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۴۹۹
  • | تعداد بازدید: ۵۶۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
مروارید مهر انلاین گزارش می دهد:

در یک نگاه عمیق و ژرف نگرانه، می توان گفت کشورها یا گروه‌های تروریستی بین المللی که دست به ترور شخصیت های علمی می زنند در واقع آخرین گزینه را انتخاب نموده اند.

این نهایت بیچارگی قدرتهای زورگوی جهانی است که از روی عجز و آزمودن همه راه ها و ناکام ماندن ،به پروژه ترور شخصیت‌های علمی رسیده اند.

بدون شک، قدرت منطقه‌ای کشورمان ،معادلات ژئواستراتژیکی را برای کشورهایی نظیر آمریکا و اسرائیل را به هم زده است، به عنوان مثال گروهکی به نام داعش تروریسم بین الملل پرورش داد و قاصیانه به قتل و جنایت انسانهای بی گناه  می پرداختند که تنها با اقتدار کشورمان و  در یک اقدام حساب شده  و با جانفشانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ،دودمان داعش بر باد رفت و مردم منطقه خیالشان از این غده پرورده سرطانی نظام سلطه آسوده شد.

ترور آن هم ترور یک شخصیت علمی، اوج تحجر، کوردلی و بیچارگی است. غرب که خود را مهد علم نو و دانش نوین جهانی می داند و بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های جهان و ممتازترین نخبه های دنیا را در خود جای داده است ،امروز چهره وحشیانه اش عریان تر از دیروز است.

شهید مجید شهریاری، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مسعود علی محمدی، شهید داریوش رضایی نژاد، و شهید رضا قشقایی، از جمله دانشمندانی بودند که به واسطه نخبه بودنشان ،طعمه حریق ترور شدند .آنها هیچ گناهی به جز توسعه علم و فناوری مسالمت آمیز هسته‌ای نداشتند . اما آنها تحمل پیشرفت و نبوغ ایران و ایرانی را نداشته و ندارند و همانگونه که اشاره شد آخرین گزینه که اوج بدبختی آنهاست یعنی ترور را انتخاب نموده و انسان های بیگناه را به شهادت می رسانند.

اما در تاریخ هفتم آذر ۹۹ همان ماشین ترور ، دانشمند دیگری را هدف قرار داد و اورا به درجه رفیع شهادت رساند . بی شک فخری زاده و امثال این شهید بزرگوار همیشه جان خود را آماده اهدا کشور و مردم نموده بودند و می‌دانستند دشمن بی منطق، در پی حذف فیزیکی آنهاست هر چند شهادت آرزوی این شهید و سایر شهدای هسته‌ای بود،اما این فقدان بزرگ و شهادت این عزیزان ،برای جامعه علمی کشورمان خسران بزرگی بود.

امیدواریم نهادهای امنیتی در حفظ سرمایه های والای علمی نهایت دقت نموده تا عصاره های نظام و مردم ،همیشه ماندگار بمانند.

در پایان ضمن تسلیت به مردم شهید پرور ایران اسلامی و خانواده شهید فخری زاده ،رجاء واثق داریم در زمان مناسب پاسخی مناسب تر به عوامل ترور داده خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: