یوسف دیوانی
کافی است در طول یک روز به چند مرکز خرید یا میوه فروشی یا قصابی مراجعه کنیم و همانند یک ناظر ببینیم که مردم چقدر توان خرید دارند؟در کیسه ها و سبد هایی که مردم به دست دارند چند عدد میوه و خیار و سیب و سیب زمینی و پیاز میبینیم؟ مردم توان خرید چند گرم گوشت را دارند؟ مردم در خرید ارزاق روزانه و عمومی خود در مانده اند و هر روز بدتر و گران تر از دیروز می شود
  • کد خبر: ۵۸۸
  • | تعداد بازدید: ۳۲۶۷
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
همانند دولت‌های گذشته، دولت سیزدهم نیز ایده سفرهای استانی را در پیش گرفته و تاکنون به ۸ استان کشور سفر کرده است.
 بدیهی است در سفرهای استانی برنامه هایی به تصویب می رسد و به طرح های نیمه تمام بودجه تزریق و طرح هایی نیز به بهره برداری می رسد.
 اما اگر به خواست فعلی مردم و و افکار عمومی و ملی مراجعه کنیم مطالبه واقعی از دولتمردان چیست ؟
حتی اگر به مردم هر استان که دولت به آن سفر می‌کند مراجعه کنیم، کدام مطالبه اولویت دارد ؟
بی شک اولویت و مطالبه واقعی مردم کنترل تورم است این واقعیت را از زندگی امروز مردم می توان فهمید.
 کافی است در طول یک روز به چند مرکز خرید یا میوه فروشی یا قصابی مراجعه کنیم و همانند یک ناظر ببینیم که مردم چقدر توان خرید دارند؟در کیسه ها و سبد هایی که مردم به دست دارند چند عدد میوه و خیار و سیب و سیب زمینی و پیاز میبینیم؟ مردم توان خرید چند گرم گوشت را دارند؟ مردم در خرید ارزاق روزانه و عمومی خود در مانده اند و هر روز بدتر و گران تر از دیروز می شود. اوج گیری قیمت لبنیات در ماه اخیر کرایه و افزایش نرخ بلیط وسایل حمل و نقل همانند هواپیما، لوازم خانگی ، مصالح ساختمانی همه و همه آثار روانی و روحی سنگینی بر مردم بار کرده است و کسی نمی داند اقتصاد ما  چه فردایی دارد ؟
کاهش ارزش پول ملی هم حکایتی است آشنا ! نرخ طلا و حسرت به دل جوانانی که توانایی تشکیل یک زندگی ساده مشترک را ندارند خود تهدیدی برای  تقویت و افزایش جمعیت کشور است! زوجهای جوان‌ به شدت رویه تک  فرزندی یا بی فرزندی در پیش گرفته اند! 
خانه دار شدن دیگر یک رویا شده و خرید خودرو نیز بسیار بسیار سنگین تر از قبل شده است.
 کارکنان دولت چه وضعیتی دارند اگر اقساط خود را بپردازند در مایحتاج روزانه می مانند و اگر مایحتاج تامین کنند به بانک‌ها بدهکار می ماند.
 آیا وقت آن نرسیده که هم و غم  دولت کنترل گرانی و افزایش قدرت پول ملی باشد ؟ آیا وقت آن نرسیده که دولت یک تیم قوی ساماندهی و کنترل قیمت تشکیل دهد ؟ وقت آن نرسیده که بیشتر شاهد اخبار پیگیری کاهش قیمتها باشیم تا سفرهای استانی؟!

در طول گذشت  بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی طرح های بسیار بزرگ و زیربنایی در کشور به بهره‌برداری رسیده است و زیرساخت ها می توان گفت تکمیل است .به طوری که تمامی روستاهای کشور برق دار شده اند و بیش از ۸۰ درصد آنها نیز آب آشامیدنی سالم و بهداشتی داردو راهها و جاده های مواصلاتی نیز به خوبی افزایش پیدا کرده است لذا جا دارد سفرها به زمان دیگری موکول و برای تقویت بنیه  خرید مردم دولت هر تصمیمی که لازم است دولت باید اتخاذ کند اگر دلیل تورم و گرانی به تحریم ها و روابط بین الملل ما باز می‌گردد، دولت نباید درنگ کند.

 امروزه آرمان انقلاب شکوهمند اسلامی  و شهدا همانا رفاه ملتی است که خداوند به او منابع عظیم و ثروت های بیشمار داده است . پس دولت باید استراتژی های کلان خود را به خوبی انتخاب نماید.
 بنابراین تصمیمات کلان اقتصادی جهت رفاه و معیشت مردم زیربنای تمامی امور کشور است که در صورت تقویت پول ملی و قدرت افزایش خرید مردم، رونق در استانها و دورترین نقاط کشور حتی بدون سفر دولت هم ممکن است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مرضیه محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
۰
۰
دقیقا بررسی ورسیدگی به موضوع بهبود معیشت مردم از نیازهای اساسی است که دولت باید بیشتر توجه کند.