یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۶۶۵
  • | تعداد بازدید: ۳۸۵۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
مروارید مهر انلاین گزارش می دهد :هشتاد و پنج سال پیش یعنی در سال ۱۳۱۴ ، رضاخان میرپنج با اقتدار و قوه قهریه زنان عفیف و محجوب ایران زمین را وادار نمود که کشف حجاب نمایند و قانون بی حجابی را به تصویب رساند. اما چون مردم ما در آن  زمان اعتقاد راستین به اسلام و حجاب آن به عنوان رکن رکین مسلمانی داشتند، این قانون ره به جایی نبرد و مردم ایران زمین از همان اوایل آمدن دین مبین اسلام به کشورمان، پوشش و حجاب اسلامی را به اختیار انتخاب نمودند و تا اینک  یعنی ۸۵ سال بعد، به حجاب خود سخت معتقد هستند.هر چند باید یادآور شد پوشش و حجاب در فرهنگ ایرانی حتی قبل از ورود اسلام به ایران وجود داشته است.

 تنها در همین استان یعنی  هرمزگان تاریخ گواه است که جمع کثیری از مردم شهر بندرلنگه به دلیل قانون اجباری کشف حجاب رضا خانی جلای وطن نمودندو به آنسوی آبها برای همیشه سفر کردند.
اما اینک و این روزها کشورهایی مغرض با هزینه های گزاف به دنبال رواج هرزگی و بی عفتی و لاابالی در کشور اسلامی ما شده اند.
 اما این بار نه با چوب و چماق رضاخانی ، بلکه از طریق فضای مجازی و  و ورد به ذهن و تفکر تک تک جوانان ما. آنها در پی آنند که جوانان و دختران و زنان معصوم و مسلمان زاده ی ما را وادار به بی بند و باری  و بی عفتی نمایند .
اما این ایده باز ره به جایی نبرد و تمامی آحاد کشور پهناور ایران اسلامی پوشش خود را یک اصل ممتاز دانسته ، در کمال آرامش در جامعه پوشش اسلامی خود را رعایت نموده و همانند همیشه به کار و زندگی خود مشغولند.
 همه ما باید هوشیار و آگاه و دور اندیش باشیم که آغاز بی عفتی و فساد  جوامع با بی حجابی و ولنگاری آغاز می شود و در حال حاضر غرب به خاطر رواج و رسمیت دادن به هرزگی و ایجاد کلوپ های شبانه و خانه هایی که روسپیگری در آنها قانونی است، بنیان خانواده ها و بنیاد جامعه غربی  مضمحل نموده است.


 اما ما به خوبی می دانیم که یکی از برکات و افتخارات اسلام عزیز ، پوشش مناسب زن و مرد است که در واقع یک نوع مصونیت از عفت  محسوب می شود . همه جوانان اعم از دختر و پسر، مرد و زن باید پاسداشت این فریضه الهی که خود حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است باشیم .
جا دارد حاکمیت با حفظ اصل حجاب باز تعریفی از نحوه رعایت حجاب و کنترل پوشش نماید به نحوی که شئونات جوانان را رعایت کند.
امیدواریم که برای حفاظت از پوشش و حجاب دیگر از قوه پلیس بهره نگیریم و به گونه ای عمل نمائیم که اندک جوانانی که چندان اعتقاد به این امر ندارند، قلبا به پوشش اسلامی روی آورند.ان‌ شاءالله 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: