محمد غفوری، دهتل بستک
  • کد خبر: ۴۲۶
  • | تعداد بازدید: ۳۷۴۰
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

۴۳ سال پیش در یکم مهرماه ۱۳۵۶ ، کودکی در روستای دهتل شهرستان بستک از خانواده ای نجیب و مومن دیده به جهان گشود . او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش پشت سر گذاشت و سپس وارد دبیرستان قدس چاهبنارد شد .

احمدنور با امکانات حد اقلی ، اما با اراده ای قوی تصمیم به تحصیلات عالیه در علوم پزشکی گرفته و لذا با پشتکار و جدیت تمام در این مسیر گام بر می دارد و پس از شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاهها در سال۱۳۷۵ با رتبه ۲۰۰ وارد دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس می گردد . 

جدیت و پشتکار دکتر بدینجا بسنده نشد بلکه پزشکی عمومی را نیز با رتبه اول سپری نمود و بلافاصله دوره ی تخصص قلب را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز می نماید . ایشان از نفرات برتر بورد تخصصی قلب کشور بود و در همین دانشگاه نیز موفق به گذراندن دوره ی فوق تخصص ( فلوشیپ ) آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی قلب شدند .
دکتر احمدنور عبدی پس از موفقیت در این زمینه ، در دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس مشغول خدمت شدند و تحت عنوان استادیار تمام وقت و پزشک حاذق ایران ، کارهایی را انجام دادند که اولین بار در استان و شاید کشور بود .
ایشان جزء فوق تخصص های برتر در آنژیوپلاستی کشور بودند که به اعتراف همکارانشان مخصوصا جناب دکتر فرشیدی( فوق تخصص قلب و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان که در خاکسپاری نیز حضور داشتند ) با حد اقل امکانات استان ، سخت ترین و پیچیده ترین رگهای قلب را در شهر بندر عباس به بهترین نحو ، آنژیو می کردندو باعث نجات جان بیماران متعددی گردیدند .
ارائه ی مقالات متعدد در کنگره های اروپایی و تحسین و تمجید مکرر از ایشان توسط دانشگاههای معتبر اروپایی ، گواهی بر توان و تخصص دکتر عبدی بود .
آری به راستی از دست دادن چنین سرمایه ای بس سخت است و سنگین و داغیست بر دل خانواده ی محترم ، مردم دهتل ، شهرستان بستک و استان هرمزگان ، دوستان و همکارانشان و نیز خلائی است در جامعه ی تخصصی علوم پزشکی .

ولی مشیت الهی بر آن شد تا ایشان خیلی زود از میانمان رفته و در مورخه ی ۹۹/۵/۵ به دیار باقی بشتابند(پایگاه تحلیلی اجتماعی مروارید مهر انلاین ضابعه فقدان این نخبه استان را تسلیت می گوید).

سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

اینجانب به نمایندگی از مردم قدر شناس دهتل ، این ضایعه ی بزرگ را خدمت تک تک بازماندگان و خانواده ی محترم *استاد دکتر احمدنور عبدی* ، مردم شریف شهرستان و استان ، همکاران و دوستان ایشان ( بالاخص ریاست محترم دانشگاه هرمزگان جناب دکتر فرشیدی ، همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک سرکار خانم دکتر خردمند و جامعه ی پزشکان ارزشمندمان ) تسلیت و تعزیت عرض نموده و فردوس برین را برای دکتر عبدی عزیزمان از درگاه حق مسئلت می نماییم .
روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: