یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۶۱۹
  • | تعداد بازدید: ۳۸۳۹
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲

مروارید مهر انلاین گزارش می دهد : سپیدپوشان پیام آور سلامت همواره جایگاه والایی در اذهان و طبقات مختلف اجتماع داشته‌اند.
 از همان ادوار گذشته که طبیبان و حکیمان با روش های سنتی و ابتدایی معالجه گر و منجی جان انسان ها بوده اندتا امروزه  که علم نوین پزشکی جایگزین آن شده است،  پزشکی شغلی متفاوت و  قابل احترام بوده و هست ، اما علیرغم شانی که جامعه برای پزشک قائل بوده ، چند سالی است که برخی پزشکان به جهت معرفی خود به جامعه ، به روشهایی روی آورده اند که به نظر نگارنده عزت آنها را مخدوش نموده است. برای نمونه چندی پیش در پمپ بنزینی دیدم که با تیتر بزرگ در معرض عموم نوشته بود : "دکتر.... متخصص .....عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲...".
 هر چند از این نمونه تبلیغات در بزرگراه ها و اتوبان ها  شهرهای بزرگ زیاد دیده می شود اما تبلیغ در اماکنی شبیه جایگاه فروش مواد نفتی و مانند آن که معمولاً محل تبلیغات کالا و اجناس است در شأن پزشک ندیدم.و ای بسا همین روش نگارنده را وادار به نگارش این نقدنامه نمود ؛ زیرا نه تنها جامعه از این راه منتفع نگردد بلکه خسران معنوی پزشک از این رهگذر بیشتر احساس می شود.
 اصولاً جامعه ،  پزشکانی را که به این شیوه و سبک  تبلیغات میدانی و کلان می کنند نگاه حاذقانه ندارد!
 به عبارتی جامعه و افراد آن ، پزشک واقعی و دلسوز و دغدغه دار خود را با ذکاوت کشف می کنند و  او کسی است که نام او بدون نماد تبلیغاتی ، نصب العین شده است که خوشبختانه از این دست پزشکان در کشورمان فراوانند .جامعه تبلیغات پزشکان و اطبا را در حد معمول پذیرفته است اما نیت تجاری پزشک را نمی پسندند.هر چند راه امرار معاش پزشک تنها حرفه پزشکی اوست، اما رسالت واقعی پزشک بسیار مقدس بوده زیرا جامعه او را منجی سلامت می داند و بس.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: