به پاسداشت هفته دفاع مقدس (یوسف دیوانی)
  • کد خبر: ۶۶۱
  • | تعداد بازدید: ۳۸۴۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

مروراید مهر انلاین گزارش می دهد:بی شک امنیت یکی از ارکان سیاستهای کلان هر نظام سیاسی است. در زیر چتر امنیت است که سایر اصول و فروع کشورداری و امور خرد و کلان و مدیریت کشوری امکان پذیر خواهد بود.

کشور ما ایران در یکی از حساس ترین موقعیت جغرافیایی جهان واقع شده است. در کشوری زیست می کنیم که در طول تاریخ مورد هجمه و هدف و حمله طماعان زیادی قرار گرفته است که البته با غیرت و شهامت جوانان جان برکف و یوزهای این مرز و بوم ، همواره مرزهای کشور و شمایل گربه آسیا تغییری نکرده است، که براستی بی نظیرترین دفاع و اقتدار ، همانا 8 سال دفاع مقدس بود.

اما حراست و دفاع از کشور پایانی ندارد. گمان نبریم اینک که جنگی عملا نداریم و در کشور عزیزمان به آرامی زندگی می کنیم، تهدیدها ما را رها کرده اند و تغافل کنیم. در عصر ما و در دوره اخیر امنیت و دفاع بازتعریف شده است.دیگر دوران جنگهای سنتی و کلاسیک شاید گذشته باشد. امروز مرز امنیت در فراسو و آن حتی در آن سوی مرزها تعریف می شود. همانگونه که اشاره رفت ، به چنین مرز و بومی(ایران)چشمان طمع فراوانی دوخته شده است. زیرا هم سرشار از منابع طبیعی است و هم موقعیت ممتاز سوق الجیشی دارد و هم نوابغ و استعدادهای فراوان و دانشمندان شناخته شده ای دارد. لذا طماعان و شیاطین مترصد چپاول این کشورند.

دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران دیگر به مرزها محدود نیست و این یک نظریه کاملا پخته و حساب شده ایست و حق داریم که برای حراست از کشورمان از هرگونه استراتژی و راهبرد بهره ببریم و در هر جای جهان حاضر و از امنیت خود دفاع کنیم. دکترین ما به هیچ وجه تجاوز و تعدی به کشوری نبوده و نیست اما دفاع حق مسلم ماست؛ حال به هر شکل و هر طریق. و این رویکرد مختص ما نیست زیرا تمامی ابرقدرتهای جهان دفاع خود را دیگر محدود به مرزهای خود نمی دانند و حتی به جنگهای نیابتی روی آورده اند و در این راه هزینه های هنگفتی خرج می کنند.

بنابر این نیاز است برای حفظ امنیت و دفاع از خود در آن سوی مرزها هم باید حضور داشته باشیم و نتیجه این حضور، امنیتی است که به فضل خدا و رهبری فرزانه انقلاب و جانفشانی جوانانی که جان خود را در این راه فدا کرده و شربت شهادت نوشیدند و در راس آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جاودانه ماندند، بدست آورده ایم.

اینک و در آستانه هفته دفاع ضمن گرامیداشت جانفشانی ها رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس باید با نگاهی نو و بصیرانه به مقوله دفاع  و امنیت بنگریم و افکارعمومی رو منور سازیم که حق ماست که برای دفاع از خود در هر جای این کره خاکی که لازم باشد باید حاضر شویم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: