یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۵۶۶
  • | تعداد بازدید: ۲۵۹۶
  • ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴

 مغ های سر به فلک کشیده کرت های کهن ،درخت جریش و کلاً درختان آشنا با اقلیم و هرمزگان محوطه بزرگ و پهناور شهربازی نیمه فرسوده این مجموعه، پارک قدیمی #شهید_دباغیان #بندرعباس را تشکیل می دهدکه این روزها نه تنها از جانب متولیان آن مورد بی مهری و بی توجهی است بلکه شهروندان بندرعباسی هم گویا دل از این پارک ببریده اند و با  این پارک که زمانی ماوا  و آرام بخش شهروندان بود بی مهری می کنند. 
 گاهی می شنویم بخشی از پارک شهر بندرعباس کسر  و به یک اداره یا سازمان یا تاسیساتی واگذار شده است.

 اگر در یک روز تعطیلی سری به پارکی که در قلب شهر بندرعباس واقع است بزنیم آن پارک شهر از ما گلایه‌مند است.پارکی به نام یک شهید است شهید دباغیان.

 زیرا صندلی های خالی راهروهای خلوت، سکوت مطلق این پارک همه و همه آزار دهنده است .خصوصاً برای شهروندانی که از قدیم و ندیم در این پارک بزرگ خاطر دارند. پارک شهید دباغیان بندرعباس به عنوان یکی از پارک های بزرگ این شهر نیز یاد می شود . وسعت این پارک در حدود ۱۱۰ هزار متر مربع می باشد آن زمان که این پارک سینما ۵ بعدی و وسایل بازی کودکان و چندین امکانات دیگر داشت عصرهای پنجشنبه و جمعه مملو از جمعیت بود به مرور که توجه به این پارک کمتر شد مردم کم کم از این پارک فاصله گرفتند و این روزها این مکان پر خاطره خالی از گردشگر است از آنجا که این پارک در مرکزی ترین نقطه شهر واقع است جا دارد شهرداری بندرعباس با احیای اساسی این پارک محمرا مجدداً زنده شاداب و برای گردشگران جذاب نمایند
ضمنا بندرعباس پس از پارک شهر ، پارک جامع و بزرگ دیگری به خود ندیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: