یوسف دیوانی
  • کد خبر: ۶۵۴
  • | تعداد بازدید: ۳۸۵۴
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷

مروارید مهر انلاین گزارش می دهد: راجع به فرودگاه بندر لنگه و کاهش پروازهای آن ، گفتارها و مقالات و نظرات فراوانی در رسانه های استان  و شهرستان بندرلنگه منتشر شده است.
تقریباً از سال‌های ۱۳۸۵ نگارنده چندین مقاله و گزارش در این خصوص به رشته تحریر در آورده است که در آرشیو مروارید مهر آنلاین موجود است.
  آنچه قبلاً به عنوان علت العلل کاهش یا اختلال در پروازهای فرودگاه بندرلنگه به شیراز و تهران گفته می‌شد کمبود مسافر و عدم استقبال از این مبدا  بود.
 در همان زمان که چنین توجیهاتی می شد بررسی هایی به عمل آمد که بر خلاف آن ، استقبال مردم شهرستان بندرلنگه و برخی شهرهای همجوار از این مسیر هوایی فراوان است! اما اخیراً که پروازهای بندرلنگه به ۳ روز در هفته مشخص و معین شده است، این سه پرواز در هفته تکافوی استقبال خوب مردم را نمی دهد ؛ برای اثبات این ادعا کافی است به جستجوی بلیط از این مسیر به شهر شیراز و تهران باشیم که به سادگی در خواهیم یافت گرفتن بلیط در این مسیر به سختی ممکن  است؛  زیرا به سرعت ظرفیت پرواز پر می گردد.
 تقریباً بیش از از یکصد سال است که مردم شهر تاریخی بندر لنگه و شهر های پس کرانه آن از مبدا فرودگاه بندر لنگه سفر می کنند لذا حال که مسیرهای مواصلاتی شهرهای غرب هرمزگان آسان تر و به هم نزدیک تر شده اند( برای نمونه می توان به راه جدید خور جناح اشاره نمود )لذا ضرورت دارد یا پرواز هایی که استقبال بیشتری می شود همانند دو دهه قبل ،هر روز هفته انجام شود و یا تنها برای شهر شیراز پرواز جداگانه و مستقل در نظر گرفته شود.
 این پیشنهاد در حالی است که مردم منطقه از قدیم الایام روابط سنتی خود را با کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس را حفظ نموده اند لذا پرواز از بندرلنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس لازم و ضروری است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: