مدیرکل دادگستری خبر داد
  • کد خبر: ۶۶۹
  • | تعداد بازدید: ۲۶۸۱
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰

به گزارش مروارید مهر انلاین به نقل از صبح ساحل  جمعیت کیفری زندانیان این استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به همسنجی با سال ۱۴۰۰، بیش از 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان امروز گفت: تعامل بسیار خوب اداره کل زندان ها با محاکم قضایی استان و همچنین بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی در کاهش جمعیت کیفری زندانها نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، حبس زدایی و کاهش آمار زندانیان از سیاست های راهبردی دستگاه قضایی است که با توجه به آمار، استان هرمزگان تاکنون دراین کار موفق بوده است.

قهرمانی همچنین اضاقه کرد: افزایش جمعیت کیفری یکی از آسیب های زندان ها است که بر این اساس باید به سمت حبس زدایی و اجرای مجازات های جایگزین حبس حرکت کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: تراکم جمعیت کیفری یکی از عمده ترین آسیب‌ها در زندان است و کاهش هدفمند جمعیت کیفری می‌تواند کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نیز افزایش دهد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ همچنین بازدید قضات از زندان های هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که این امر تأثیر زیادی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان داشته است.

قهرمانی تأکید کرد: برنامه ریزی برای استفاده از تأسیسات نوین قضایی به خصوص مجازات‌های جایگزین حبس و صدور احکام با استفاده از این تأسیسات بخشی از اقدام های دادگستری هرمزگان در راستای ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بوده است که در سال ۱۴۰۲ نیز در چارچوب موازین قانونی با شتاب هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: